۱۳۹۴ شهریور ۳۰, دوشنبه

بن کارسون: مسلمانان نباید در آمریکا رئیس جمهور شوند

بن کارسون: مسلمانان نباید در آمریکا رئیس جمهور شوند

آقای کارسون گفت که در آمریکا یا مسیحی بودن باراک اوباما شک نداردبن کارسون از رقبای کسب نامزدی حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آینده، می گوید به اعتقاد او یک مسلمان نباید رئیس جمهور این کشور شود.
 
آقای کارسون به برنامه "رودر رو با مطبوعات" در شبکه ان بی سی گفت: "من هوادار این نظر نیستم که یک مسلمان مسئول امور کشور ما باشد. اصلا موافق نیستم."
 
آقای کارسون که یک جراح بازنشسته مغز است مدتی است در نظرسنجی ها صعود زیادی کرده.
او گفت معتقد است که دین رئیس جمهور باید با قانون اساسی آمریکا همخوانی داشته باشد. او در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کند اسلام با قانون اساسی تطبیق می کند گفت:‌ "نه فکر نمی کنم."
 
چند روز پیش هم یکی از حاضران در یکی از گردهمایی های انتخاباتی دونالد ترامپ، دیگر رقیب انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه، گفته بود که باراک اوباما "مسلمان است" و "حتی آمریکایی نیست"، اما آقای ترامپ حرف او را تصحیح نکرد.
این مرد ادامه داد: "ما در این کشور یک مشکل داریم - این مشکل مسلمانان هستند."
 
اما آقای ترامپ که برای عذرخواهی از این بابت، تحت فشار دموکرات ها و جمهوری خواهان قرار گرفته، می گوید "وظیفه او نیست" که از آقای اوباما دفاع کند.
 
آقای اوباما که علنا درباره مسیحی بودن خود حرف زده، از یک مادر آمریکایی و یک پدر کنیایی در هاوایی به دنیا آمد.
اما آقای ترامپ همواره در این مورد ابراز تردید کرده و از جمله در سال ۲۰۱۱ از آقای اوباما خواست شناسنامه اش را برای رد شایعات که متولد کنیاست منتشر کند. آقای اوباما با انتشار شناسنامه اش به آن ادعاها واکنش نشان داد.
 
براساس قوانین آمریکا فقط شهروندان متولد این کشور می توانند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.
 
علی اکبر مهدی، استاد جامعه شناسی در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در نورت ریج، به بی بی سی گفت که این نوع اظهارات از چهره هایی شنیده نمی شود که از افراد جاافتاده و مسلط حزب جمهوری خواه باشند.
 
به گفته او انعکاس نقطه نظرهای جنجالی در این مرحله از انتخابات برای جذب بخش بسیار فعال و پرسر و صدای حزب جمهوری خواه است.
 
با این حال آقای مهدی می گوید این تحولات حزب جمهوری خواه را در وضعیتی حساس قرار داده و باعث نگرانی رهبران حزب شده و در صورتی که ادامه یابد شانس پیروزی حزب را در انتخابات کم می کند.
 
آقای کارسون در مصاحبه ان بی سی همچنین با این سوال مواجه شد که آیا فکر می کند باراک اوباما در آمریکا متولد شده و آیا مسیحی است، که پاسخ داد:‌ "بله فکر می کنم آمریکایی و مسیحی است. هیچ دلیلی ندارد که در این مورد شک کنم."
 
در یکی از تازه ترین نظرسنجی ها که توسط سی ان ان/او آر سی تهیه شده، آقای کارسون به مکان سوم سقوط کرده و کارلای فیورینا مدیر سابق شرکت هیولت پاکارد جای او را گرفته.
 
آقای ترامپ چند ماه است که به طور مستمر در صدر نظرسنجی ها بوده.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر