۱۳۹۴ مهر ۷, سه‌شنبه

دادگاه تاجیکستان حزب نهضت اسلامی را سازمان تروریستی اعلام کرد

دادگاه تاجیکستان حزب نهضت اسلامی را سازمان تروریستی اعلام کرد

دادگاه عالی تاجیکستان حزب نهضت اسلامی تاجیکستان، از احزاب عمده مخالف در این کشور را سازمان تروریستی اعلام کرده است.
به گزارش «محبت نیوز» دادگاه عالی تاجیکستان حزب نهضت اسلامی تاجیکستان، از احزاب عمده مخالف در این کشور را سازمان تروریستی اعلام کرده است.
به گفته  خبرگزاری بی بی سی، دادگاه عالی روز ۲۹ سپتامبر (هفتم مهر) پس از برسی کوتاه مدت درخواست دادستانی کل تاجیکستان مبنی بر بستن این حزب آن را شامل فهرست سازمان های ممنوع کرده است.
حکم دادگاه در باره ممنوعیت فعالیت حزب نهضت اسلامی تاجیکستان ساعاتی پس از اعلام بازداشت بزرگمهر یارف، وکیل مدافع این حزب توسط وزارت کشور صادر شد.
آقای یارف به تقلب و جعل اسناد متهم است.
در اوایل ماه سپتامبر سیزده تن از مقامات ارشد حزب نهضت اسلامی تاجیکستان به ظن “رهبری یک قیام مشکوک علیه دولت” توسط معاون سابق وزیر دفاع بازداشت شدند.
عبدالحلیم نظرزاده ۱۶ سپتامبر در یک عملیات نیروهای ویژه دولت کشته شد. مقامات می گویند او و همراهانش قصد سرنگون کردن دولت را داشته اند و برای رسیدن به اهداف خود به مراکز پلیس و انبار اسلحه حمله کرده اند.
دادگاه عالی تاجیکستان با حکم خود همچنین رسانه های مربوط به حزب نهضت اسلامی را ممنوع کرده است.
حزب نهضت اسلامی تاجیکستان و متحدانش پس از یک جنگ ۵ ساله بین سال های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۷ با دولت تاجیکستان توافقنامه صلح امضا کرد.
محی الدین کبیری، رهبر حزب نهضت اسلامی که پس از مطرح شدن اتهامات علیه او در رسانه های دولتی کشور را ترک کرده و در تبعید خودخواسته در خارج به سر می برد، اتهامات علیه خود و حزبش را “بی پایه و دارای انگیزه سیاسی” خوانده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر