۱۳۹۴ مهر ۳, جمعه

رشد «مسیحیت» در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

رشد «مسیحیت» در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

با وجود برخی از سختی ها، مسیحیان ساکن در کشورهای حوزه خلیج فارس وضعیت بهتری نسبت به همکیشان خود در سایر کشورهای خاورمیانه دارند.
به گزارش «محبت نیوز»، امارات متحده عربی و سایر امیرنشین های خلیج فارس به لطف دلارهای نفتی و تدبیر رهبرانشان راه پیشرفت را به سرعت می پیمایند.
خبرگزاری کریستین تودی گزارش داد ، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در چند سال گذشته تغییرات شگرفی کرده اند. بیابان های لم یزرع و سوزان اکنون به ساختمان های باشکوهی مبدل گشته اند.
برنامه های توسعه و رشد اقتصادی این کشورها نیازمند نیروی کاری بزرگ است، به همین مناسبت شماری کثیری از جمعیت این کشورها را مهاجران خارجی تشکیل می دهند.
به گونه ایی که بیش از ٨٠٪ ساکنان دوبی را مهاجران خارجی تشکیل می دهند. در میان مهاجران خارجی، بسیاری اتباع کشورهای آسیای جنوبشرقی و هندوستان هستند.
در میان این مهاجران، جمعیتی مسیحی نیز وجود دارد.
با وجود برخی از سختی های موجود، مسیحیان ساکن در کشورهای حوزه خلیج فارس وضعیت بهتری نسبت به همکیشان خود در سایر کشورهای خاورمیانه دارند.
حضور این جمعیت مسیحی می تواند باعث افزایش مدارای مذهبی در این کشورها شود.
در منطقه ای از جهان که جنگ مذهبی شعله ور است، مدارای مذهبی کوششی سترگ و ارزشمند است.
جمعیت مسیحی کشورهای حوزه خلیج فارس بیش از ٢/٣ میلیون نفر تخمین زده می شود که این جمعیت به تنهایی از جمعیت برخی از کشورهای مسیحی بیشتر است. این بدان معناست که ١٣٪ جمعیت دبی و بیش از ١۴٪ جمعیت بحرین و قطر را مسیحیان تشکیل می دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر