۱۳۹۴ خرداد ۱۵, جمعه

برند H&M چطور ایجاد شد و راز موفقیت وی چه بود

برند H&M چطور ایجاد شد و راز موفقیت وی چه بود

ایرلینگ پیرسون سوئدی زمانیکه مغازه خود را در سوئد بازگشایی می کرد هیچ گاه نمی دانست که قرار است خود و فرزندانش را یکی از میلیونرهای دنیا و پولدارترین مرد سوئد کند.
H&M این روزها در 57 کشور دنیا بیش از 3500 شعبه داشته و نزدیک به 132000 نفر در این شعبات مشغول به کار هستند. H&M که دومین کمپانی بزرگ تک فروشی لباس در دنیا شناخته می شود(رتبه اول به Inditex که سهامدار اصلی در زارا است تعلق دارد) مانند دیگر افراد بزرگ برای رسیدن به موفقیت تلاش کرده و راز موفقیت خود را این چنین اعلام کرده است.
 
 موسس برند Hennes & Mauritz که این روزها آن را با نام H&M می شناسیم، 98 سال پیش در سوئد به دنیا آمد و اولین مغازه فروش لباس زنانه خود را به نام Hennes در سوئد بازگشایی کرد. Hennes به زبان سوئدی به معنای "برای آن دختر" است.
 
پس از جنگ جهانی دوم، پیرسون به امریکا سفر کرد و با مغازه هایی که البسه ارزان و شیک زنانه میفروختند مواجه شد و نظرش به آنها جلب شد. همین امر موجب شد که او به فکر بازگشایی فروشگاه هایی شیک و بزرگ با البسه قیمت مناسب بیوفتد.
 
در سال 1998 این کمپانی البسه مردانه را نیز به کلکسیون لباس های خود اضافه کرد و توانست نام HM را برای کمپانی و وبسایت خود ثبت کند.
پیرسون موسس h&Mپس از فوت Earling Pearson ، پسر وی کارل استفان ایرلینگ پیرسون، که در رشته بازرگانی تحصیل کرده بود، سکان کشتی H&M را به دست گرفت و H&M را بیش از پیش قدرتمند کرد و علاوه بر این دارایی های خود را به 28 میلیارد دلار رساند.
موفقیت چشم گیر وی باعث نشد تا او از کارهای انسان دوستانه اش دست بکشد. وی موسس Mentor که یک موسسه عام المنفعه مبارزه با سوء استفاده جنسی از جوانان است، می باشد. پیرسون، به اسکی و تنیس گلف علاقه مند است و در بسیاری از شهرهای اروپا همچون لندن، پاریس و استکهلم املاک مختلفی دارد.
راز موفقیت H&M را می توان در محصولات ارزان قیمت و مدل های به روز این کمپانی دانست. البته H&M دست از پیشرفت بر نداشته و این روزها قرار است با ویکتوریا بکهام به عنوان طراح همکاری کند. ویکتوریا بکهام همسر دیوید بکهام یکی از طراحان نوظهور و پرطرفدار دنیای مد است. ناگفته نماند که پیش از این، این کمپانی از طراحان معروفی برای تولید مدلهای خود استفاده کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر