۱۳۹۴ خرداد ۲۶, سه‌شنبه

عفو بین الملل از همه جهانیان خواست به داد آوارگان برسند

عفو بین الملل از همه جهانیان خواست به داد آوارگان برسند

به جرات می توان گفت که جهان پس از جنگ جهانی دوم چنین مصیبتی از نظر تعداد آوارگان و مهاجران تجربه نکرده بود.
به گزارش «محبت نیوز»،عفو بین الملل از همه کشورهای جهان خواست به مسئولیت های خود درقبال آوارگان و مهاجران عمل کنند.
میلیون ها نفر در عراق، سوریه، اوکراین و شمال آفریقا آواره اند و هم اینک چندین هزار نفر از آنان در مرز سوریه و ترکیه تلاش می کنند وارد ترکیه شوند؛ اتفاقی که آنکارا تاکنون اجازه آن را نداده است.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سازمان عفو بین الملل بعنوان نهادی حقوق بشری و غیردولتی از همه کشورهای جهان خواسته است با تعدیل سیاست های خود در قبال آوارگان، نوعی راهبرد جهانی و منسجم در مورد برخورد با این پدیده مصیبت بار در پیش گیرند. به نظر می رسد منظور اصلی عفو بین الملل کشورهایی نظیر ترکیه و همچنین دیگر دول حوزه دریای مدیترانه باشد.
دیگر نهاد بین الملل یعنی دیدبان حقوق بشر نیز با انتقاد از وضعیت کنونی آوارگان جهان اعلام کرد برخی رهبران کشورها آوارگان و مهاجران را در وضعیتی غیرقابل تحمل رها کرد اند تا بمیرند.
گزارش دیدبان حقوق بشر اعلام کرده که هم اینک چهارمیلیون سوری آواره اند و کشورهای لبنان، ترکیه، مصر، اردن و عراق با بدترین ازدحام آوارگان مواجه اند.
سلیل شیتی دبیر کل عفو بین الملل پدیده آوارگان و مهاجران را بدترین چالش قرن بیست و یک خوانده اما درعین حال پاسخ کشورهای جهان به این مصیبت را شکستی شرم آور توصیف کرده است. وی از همه کشورهای جهان خواسته به مسئولیت خود در قبال این آوارگان پایبند باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر