۱۳۹۴ خرداد ۱۶, شنبه

تونی بلر با یهودی‌ستیزی در اروپا مقابله می‌کند

تونی بلر با یهودی‌ستیزی در اروپا مقابله می‌کند

خست‌وزیر سابق بریتانیا مسئولیت مقابله با یهودی‌ستیزی در اروپا را به عهده می‌گیرد.
به گزارش «محبت نیوز» ، تونی بلر، نخست‌وزیر سابق بریتانیا که به زودی از مسئولیت خود به عنوان نماینده ویژه گروه چهارجانبه برای برقراری صلح در خاورمیانه کناره‌گیری می‌کند، مسئولیت مقابله با یهودی‌ستیزی در اروپا را به عهده می‌گیرد.
به نقل از BBC.UK، قرار است آقای بلر مدیرعامل شورای اروپایی آشتی و مداراگری شود. این سازمان خواهان وضع قوانین سفت و سخت‌تر برای مقابله با افراطی‌گری و نژادپرستی است و تلاش می‌کند که انکار هولوکاست، جرم کیفری اعلام شود.
گفته شده که آقای بلر برای این کار حقوق نخواهد گرفت اما بنیاد تحت ریاست او، سالانه مبلغی که اعلام نشده، کمک دریافت خواهد کرد.
این سازمان می‌گوید که نهادی مشورتی است.
شورای اروپایی آشتی و مداراگری از کشورهای اروپایی خواسته است تا با وضع قوانینی، تعریف روشن‌تر و آشکارتری از نژادپرستی و یهودی‌ستیزی ارائه کنند، برنامه‌های آموزشی در این زمینه را تقویت کنند و انکار هولوکاست را جرم کیفری اعلام کنند.
این سازمان همچنین از دولت‌ها می‌خواهد امنیت کنیسه‌ها و مدارس یهودی را تامین کنند.
موشه کانتور، تاجر متولد روسیه موسس این سازمان در سال ۲۰۰۸ است و رئیس کنگره اروپایی یهودیان هم به شمار می‌رود.
تونی بلر و موشه کانتور در مطلبی که در روزنامه تایمز لندن نوشته‌اند، خاطرنشان کرده‌اند که اروپا “در روزگار خطرناکی” است.
تونی بلر در سال ۲۰۰۷، ساعاتی پس از کناره‌گیری از نخست‌وزیری بریتانیا، به عنوان نماینده ویژه گروه چهارجانبه انتخاب شد. نزدیکان او گفته‌اند او به رغم کناره‌گیری از این سمت، “همچنان در این مسئله و مسایل منطقه، فعال خواهد بود.”
بیشتر فلسطینیان به عملکرد آقای بلر در این سمت نگاهی منفی داشته‌ و او بارها متهم شده که در مناقشه اسرائیل و فلسطینیان، بیشتر جانب اسرائیل را گرفته است، اتهامی که آقای بلر رد کرده است.
منتقدان آقای بلر همچنین می‌گویند که در دوران فعالیت او، گفت‌و‌گوهای مفیدی میان طرفین مناقشه انجام نشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر