۱۳۹۴ خرداد ۲۸, پنجشنبه

چشم قربانی خشم / اختلاف بر سر جای پارک مقابل دانشکده سینما و تئاتر

چشم قربانی خشم / اختلاف بر سر جای پارک مقابل دانشکده سینما و تئاتر

درگیری مامور «حفاظت فیزیکی» دانشگاه هنر با جوان دانشجو به از دست رفتن یک چشم دانشجو انجامید
«از دست دادن بینایی یک چشم در درگیری بر سر جای پارک خودرو»؛ این اتفاق در هر شرایطی و هر جایی از شهر هم که رخ بدهد باز هم تعجب‌برانگیز و تا حدودی غیرقابل باور است، چه برسد در محیط دانشگاه.

حالا «حفاظت فیزیکی» دانشکده تئاتر دانشگاه هنر که یکی از همکاران‌شان باعث این رخداد بوده است می‌گوید جدال بر سر پارک خودرو یکی از دانشجویان به درازا کشید و وقتی بی‌حرمتی کرد، همکارمان با او درگیر شد.

چهارشنبه دو هفته پیش بود که یکی از دانشجویان دانشکده سینما و تئاتر قصد پارک کردن خودروی خود مقابل نرده‌های این دانشکده و چند قدم مانده به در دانشکده را داشت که با مخالفت «حفاظت فیزیکی» روبه‌رو شد.

به گفته روابط‌عمومی این دانشکده، رئیس این واحد در همان روز میهمان خارجی داشت و قرار بود هیچ‌یک از دانشجویان مقابل در دانشکده پارک نکنند و فضای مقابل دانشگاه خالی و رفت و آمد برای میهمانان راحت باشد.

این در حالی است که حسن طوفانی، دانشجویی که در این ماجرا آسیب دیده، به فرهیختگان گفت: «به هیچ‌وجه این موضوع اطلاع‌رسانی نشده بود و تنها صحبتی که «حفاظت فیزیکی» کرده بود این بود که خودروی خود را اینجا پارک نکنید.» این دانشجوی مقطع کارشناسی رشته کارگردانی ادامه داد: «پس از اینکه با پارک کردن خودروی من در آن محل مخالفت شد علت را پرسیدم و گفتم چرا با پارک خودرو در جای قانونی مخالفت می‌کنید اما «حفاظت فیزیکی» مدام به من توهین می‌کرد و در جواب من که می‌گفتم چه کسی می‌گوید نمی‌شود اینجا پارک کرد، پاسخ می‌داد حق ندارید پارک کنید.»
می‌خواست مرا عصبانی کند اما نتوانست
طوفانی همچنین با بیان اینکه پیش از هر نوع درگیری، با پلیس 110 تماس گرفتم، افزود: «قبل از اینکه به سمت من حمله‌ور شود با 110 تماس گرفتم و از آنها خواستم بیایند و علت مخالفت این آقایان با پارک خودرو را مشخص کنند.» او ادامه داد: «هنوز 110 به محل نرسیده بود که این نگهبان که حدود 40 سال داشت چندین و چند بار به سمت من حمله‌ور شد و تمام بدنم را زخمی کرد که هنوز هم جایش مانده است.» این دانشجو همچنین گفت: «استنباط من از رفتار این نگهبان این بود که می‌خواست مرا عصبانی کند تا واکنش فیزیکی نشان بدهم که موفق نشد و همه شاهدان ماجرا در کلانتری هم شهادت داده‌اند که به هیچ‌وجه دستم را بلند نکردم. در آخر هم با مشت به شیشه عینکم کوبید و باعث پارگی یک و نیم سانتی عنبیه چشم راستم شد و قرنیه چشمم به‌شدت آسیب دیده و تقریبا هیچ دیدی با چشم راست ندارم.»

کسانی که چهارشنبه گذشته مقابل دانشکده تئاتر در خیابان سرهنگ سخایی شاهد این ماجرا بوده‌اند نیز برخی از دانشجویان این دانشکده بودند که در صحبت با خبرنگار ما این موضوع را تایید کردند. یکی از دانشجویان سینما و تئاتر در باره مشاهداتش به فرهیختگان گفت: «من در کلانتری هم گفتم که این دانشجو کاملا آرام بود و فقط می‌گفت این محل برای پارک خودرو قانونی است و کسی نمی‌تواند مخالفت کند. هر چقدر هم نگهبان به او حمله کرد او دست‌درازی نکرد.» او افزود: «ما امتحان‌مان را تازه داده بودیم و از دانشکده خارج شدیم که دیدیم یکی از نگهبانان با او درگیر شده است.»
طوفانی درباره روند درمان چشم خود گفت: «از همان‌جا مرا به بیمارستان فارابی منتقل کردند و تا 48 ساعت پیش بستری بودم. ضمن اینکه اصلا وضعیت چشمم مساعد نیست و دید ندارد.»
هزینه‌های درمان دانشجوی‌مان را می‌دهیماما یکی از مسئولان روابط‌عمومی این دانشکده اظهاراتی متفاوت داشت. او درباره جزئیات این خبر به فرهیختگان گفت: «آن روز رئیس دانشکده میهمان خارجی داشت و از قبل اعلام شده بود مقابل دانشگاه هیچ خودرویی پارک نشود. یکی از دانشجویان که حالا چشمش آسیب دیده قصد پارک کردن خودرو دقیقا در جایی را داشت که در آن روز ممنوع شده بود.» به گفته این مسئول روابط‌عمومی، این دانشجو با بی‌احترامی به مسئول «حفاظت فیزیکی» به رفتار خود ادامه داد و قصد داشت محل را ترک کند. او اضافه کرد: «این ماجرا بین دانشجو و کارمند «حفاظت فیزیکی» حدود نیم‌ ساعت طول کشید و درنهایت به ضرب و شتم منجر شد. کارمند «حفاظت فیزیکی» با مشت به چشم این دانشجو کوبید که باعث شکستن عینک او و خرد شدن شیشه در چشم‌هایش شد.»
به گفته مسئولان روابط‌عمومی دانشگاه، تمام هزینه‌های درمانی این دانشجو و پیگیری‌های پزشکی از سوی معاونت آموزشی این دانشگاه انجام شده است. این دانشجو درباره هزینه‌های درمان خود نیز گفت: «بخشی از هزینه‌ها از سوی دانشگاه تامین شده و تهیه انواع داروهایی که هر روز برای چشمم ضروری است به عهده خودم است.»
پیگیری‌ها حاکی از آن است که این نگهبان بازداشت شده و در اختیار مقامات قضایی قرار دارد. به هر حال اگرچه صحبت‌های روابط‌عمومی این دانشکده حکایت از آن دارد که پارک خودرو در آن روز در آن مکان ممنوع بوده، اما حتی در صورت ممنوع بودن نیز چنین کاری غیرقانونی بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر