۱۳۹۴ تیر ۳, چهارشنبه

دادگاهی در هلند دولت را به کاهش گازهای گلخانه‌ای موظف کرد

دادگاهی در هلند دولت را به کاهش گازهای گلخانه‌ای موظف کرد

  • 2 ساعت پیش
هلند که کشوری در ارتفاع پایین است با گرمایش زمین و بالا آمدن دریاها در خطر سیل قرار دارد
دادگاهی در هلند دولت این کشور را موظف کرده است که تا سال ٢٠٢٠ حجم گازهای گلخانه‌ای منتشرشده را دست‌کم یک چهارم پایین بیاورد. حکم دادگاه با شکایت فعالان محیط زیست صادر شده است.
فعالانی که این پرونده را به دادگاه بردند امیدوارند که این حکم سرآغازی برای احکام مشابه در کشورهای دیگر باشد و دولت‌ها موظف به کاهش گازهای گلخانه‌ای شوند.
یاسپر تولینگز، وکیل تشکل محیط زیستی صلح سبز گفته است این "پرونده‌ای تاریخی" است.
استدلال فعالان محیط زیست در هلند این بود که دولت برای محافظت از شهروندان در مقابل آثار تغییرات اقلیمی مسئول است.
وکیل صلح سبز گفته است این حکم، کانون بحث درباره وظایف دولت‌ها در قبال حفظ محیط زیست، گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی را تغییر می‌دهد. به گفته او پرونده‌های مشابهی در بلژیک و فیلیپین نیز در جریان است.
دادگاه هلندی که در اینباره حکم داده به این نتیجه رسیده است که در صورت ادامه سیاست‌های کنونی تا ٢٠٢٠ هلند حداکثر می‌تواند ١٧ درصد از گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد، که از کشورهای دیگر کمتر است.
دادگاه گفته است که دولت برای محافظت از شهروندان و بهبود وضعیت محیط زیست وظیفه دارد و با توجه به شدت و وخامت تغییرات اقلیمی باید اقدامات بیشتری برای کاهش گازهای گلخانه‌ای انجام شود.
گفته می‌شود که اگر به سرعت اقدامات لازم برای مقابله با تغییرات اقلیمی ناشی از فعالیت‌های انسان انجام نشود، در نیمه دوم قرن جاری وضعیت آب و هوا سخت می‌شود، یخ‌های قطبی آب می‌شوند و کمبود آب و غذا پیش خواهد آمد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر