۱۳۹۴ خرداد ۲۹, جمعه

«گروه‌های نیابتی سپاه» به تلاش برای بمب‌گذاری در عربستان متهم شدند

«گروه‌های نیابتی سپاه» به تلاش برای بمب‌گذاری در عربستان متهم شدند

بحرین روز پنج‌شنبه با اشاره به کشف و ضبط مقداری مواد منفجره گروه‌های نیابتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به تلاش برای بمب‌گذاری در این کشور و عربستان سعودی متهم کرد.
 
به گزارش خبرگزاری رویترز، طارق الحسن، رئیس پلیس بحرین، روز پنج‌شنبه، ۲۸ خرداد، اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور موفق شده‌اند مواد منفجره‌ای بیابند که قرار بود در رشته انفجارهایی در بحرین و عربستان سعودی استفاده شود.
 
آقای الحسن در بیانیه‌ای که در این روز منتشر شد گفت که تکنیک‌هایی که در ساخت این مواد منفجره استفاده شده «به وضوح مشابه» روش‌هایی است که گروه‌های نیابتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران استفاده می‌کنند.
 
رئیس پلیس بحرین مواد منفجره کشف شده را شامل ماده انفجاری قدرتمند سی۴، چاشنی‌، رابط‌های پیشرفته، مواد شیمیایی و تلفن‌های همراه عنوان کرده و گفت که کشف این مواد «نشان‌دهنده تشدید قابل توجه تلاش‌ها برای قاچاق مواد منفجره به داخل بحرین» است.
طارق الحسن افزوده است که کشف این مواد منفجره، از اطلاعاتی ممکن شد که پس از توقیف اتومبیلی حاوی مواد منفجره مشابه در ماه مه که در جاده‌ای میان بحرین و عربستان سعودی تردد می‌کرد به دست آمدند.
 
به گفته رئیس پلیس بحرین، «نگرانی بزرگ‌تر این واقعیت است که این مواد منفجره پیچیده قرار بود به عربستان سعودی منتقل شوند» و «نشانه‌ای است از این که افراطیون به طور فزاینده‌ای از مرزهای بحرین به عنوان پایگاهی برای انجام عملیات تروریستی در منطقه» استفاده می‌کنند.
 
بحرین کشوری کوچک و کم‌جمعیت در حاشیه خلیج فارس است که اگرچه اکثریت آن را شیعیان تشکیل می‌دهند، اما سال‌هاست که خاندانی سنی بر آن حکمرانی می‌کند.
 
بحرین همواره جمهوری اسلامی را به تحریک شیعیان این کشور برای ناآرامی متهم می‌کند و در مواردی از نیروهای مسلح عربستان سعودی برای سرکوب اعتراضات استفاده کرده است.
 
ایران این اتهام را رد می‌کند. روابط دو کشور در سال‌های اخیر بسیار متشنج بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر