۱۳۹۴ تیر ۴, پنجشنبه

منع استفاده از وای فای و گوشیهای اندرویدی برای طلاب حوزه های علمیه

منع استفاده از وای فای و گوشیهای اندرویدی برای طلاب حوزه های علمیه

دفتر مدیریت و برنامه‌ریزی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آیین‌نامه‌ای را تدوین و ابلاغ کرده است که طبق آن طلبه‌ها از داشتن گوشی‌های همراه اندروید و آیفون منع شده‌اند.
به گزارش «محبت نیوز»، به دنبال افزایش میزان استفاده طلاب حوزه های علمیه از اینترنت و فضای مجازی، مسئولان حوزه های علمیه و مدرسین بلند پایه شیعه ایران از آشنائی طلاب با عقاید متفاوت و نظرات دیگراندیشانه احساس خطر فراوانی کرده اند. به همین دلیل دفتر مدیریت و برنامه ریزی مرکز مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور “آئین نامه ساماندهی نحوه استفاده از ابزارهای ارتباطی و مجازی در واحد های آموزشی و خوابگاهی سراسر کشور” را به حوزه های علمیه ابلاغ کرد.
این آئین نامه که مصوب سی ام اردیبهشت ۹۴ است از سوی شورای معاونین حوزه های علمیه سراسر کشور تدوین شده است و به امضای آیت الله حسینی بوشهری رسیده است. در ماده ۹ این آئین نامه تصریح شده که تخلف از مفاد این آئین نامه باعث برخورد با متخلفین میشود.
به نقل از پارسینه، در بخشی از این آئین نامه آشنایی طلاب با آسیب های فضای مجازی به عنوان هدف تدوین و ابلاع این آئین نامه عنوان شده است. در ماده پنج این آئین نامه آمده است: طلاب واحدهای آموزشی و خوابگاهی می توانند از تلفن همراه با گوشی های معمولی بدون اندروید، وای فای، آی او اس استفاده نمایند.یک تبصره نیز در این آئین نامه وجود دارد مبنی بر اینکه: بایست تصاویر صفحه نمایش و آهنگ و صدای زنگ گوشی های تلفن همراه مناسب باشد.
یاد آور می شود که مدرسین حوزه های علمیه شیعه به ویژه در ایران تلاش بسیاری چه از طریق صدور فتوا و چه از طریق اعمال مجازاتهای سخت انضباطی می کنند تا از آشنائی طلاب و دانش آموزان علوم دینی با منابع دینی غیر شیعه و سایر ادیان جلوگیری کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر