۱۳۹۴ خرداد ۲۲, جمعه

کمک‌خلبان آلمانی ظرف پنج سال به «۴۱ پزشک» مراجعه کرده بود


کمک‌خلبان آلمانی ظرف پنج سال به «۴۱ پزشک» مراجعه کرده بود

آندریاس لوبیتزدادستان‌های فرانسوی می‌گویند که آندریاس لوبیتز، کمک خلبان پرواز خطوط هوایی «جرمن‌وینگز» از مشکل بینایی رنج می‌برده و تعدادی از پزشکان نیز او را برای پرواز نامناسب تشخیص داده بودند. آقای لوبیتز در پنج سال منتهی به حادثه، به ۴۱ پزشک مراجعه کرده بود.
خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از بریس روبین، دادستان منطقه مارسی فرانسه، گزارش داده که پزشکان به دلیل قوانین آلمان درباره حفظ حریم خصوصی بیماران، مشکلات آقای لوبیتز را به کارفرمایان او منتقل نکرده‌اند.
آقای روبین این سخنان را روز پنجشنبه ۲۱ خرداد و پس از ملاقات با خانواده قربانیان پرواز جرمن‌وینگز بیان کرد.
آندریاس لوبیتز، کمک خلبان پرواز شماره ۹۵۲۵ خطوط هوایی جرمن‌وینگز، وابسته به شرکت لوفت‌هانزا بود که چهارم فروردین، وقتی خلبان پرواز از کابین خارج شده بود، هواپیما را که از بارسلون به دوسلدورف می‌رفت، به کوه‌های آلپ فرانسه کوبید.
در جریان این حادثه، تمام ۱۵۰ سرنشین هواپیما کشته شدند.
پس از حادثه، تحقیقات وسیعی درباره کمک خلبان پرواز انجام شد که نشان می‌داد او با طیف وسیعی از بیماری‌های روانی مانند افسردگی درگیر بود و به خودکشی نیز تمایل داشته است.
دادستان فرانسوی نیز روز پنجشنبه تاکید کرد که «بدون شک» آندریاس لوبیتز «عامدانه» هواپیما را ساقط کرده و خود و دیگر سرنشینان را به کشتن داده است.
به گفته بریس روبین، آقای لوبیتز با مشکل بینایی مواجه بود و «می‌ترسید که نابینا شود».
کمک خلبان آلمانی در یک ماه منتهی به حادثه، به هفت دکتر مراجعه کرده بود، بعضی از آنها آقای لوبیتز را «از نظر روانی بی‌ثبات» تشخیص داده بودند و تعدادی دیگر گفته بودند که او برای پرواز «نامناسب» است.
خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از دادستانان فرانسوی گزارش داده که آقای لوبیتز در پنج سال توسط ۴۱ پزشک معاینه شده بود.
به گفته دادستان مارسی، این مسائل به شرکت کارفرمای آندرئاس لوبیتز ارسال نشده بود زیرا قوانین مربوط به حریم خصوصی در آلمان چنین اجازه‌ای به پزشکان نمی‌داد.
به گزارش آسوشیتدپرس، پرسشی که اکنون در برابر بازپرسان و دادستانان پرونده و خانواده قربانیان قرار گرفته این است که «مسئول» این حادثه بی‌نظیر تاریخ صنعت هوانوردی چه شخص یا اشخاصی بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر