۱۳۹۴ خرداد ۳۰, شنبه

سه خواهر بریتانیایی به همراه ۹ فرزندشان سر از سوریه درآوردند

سه خواهر بریتانیایی به همراه ۹ فرزندشان سر از سوریه درآوردند

به گفته خبرنگار بی بی سی ورود به محدود تحت کنترل داعش راه بازگشتی نداردیکی از قاچاقچیان وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی( داعش) به بی بی سی گفته که سه خواهر و ۹ فرزند آنها که ساکن بریتانیا بودند و خبر مفقود شدن آنها هفته گذشته منتشر شد، وارد خاک سوریه شده اند.
خبرنگار بی بی سی که در مرز ترکیه و سوریه مستقر است گفته که با این عضو داعش صحبت کرده و او خبر ورود آنها را به سوریه تایید کرده است.
به گفته این قاچاقچی که مسئولیت برخی از عملیات مرزی داعش را برعهده دارد، اعضای این خانواده برای عبور از مرز و ورود به سوریه به دو گروه تقسیم شدند. اولین گروه در اوایل چهارشنبه ( ۱۷ ژوئن) و دومین گروه در پنج شنبه (۱۸ ژوئن) وارد خاک سوریه شده اند.
خبر مفقود شدن این گروه هفته گذشته و پس از آن منتشر شد که بازگشت آنها به بریتانیا از سفری زیارتی به عربستان سعودی با تاخیر همراه شد.
این سه خواهر به همراه فرزندانشان اواخر ماه گذشته میلادی ( ماه مه) به شهر مدینه در عربستان سفر کرده بودند و آخرین بار در هتلی واقع در این شهر دیده شدند.
خانواده‌های آنها انتظار داشتند که آنها پس از این سفر زیارتی به بریتانیا بازگردند.
اما پس از این که خبری از آنها نشد، خانواده های این سه خواهر خبر مفقود شدن آنها را به پلیس گزارش کردند.
همسران این سه خواهر گفته اند که آخرین بار در هشتم ماه ژوئن با فرزندانشان تلفنی صحبت کردند.
اما تازه ترین خبرها حاکی است این سه خواهر به همراه 9 فرزندشان با هواپیما به ترکیه سفر کرده و سپس از طریق این کشور وارد خاک سوریه شده اند.
گفته شده که این موضوع باعث ایجاد بحث های بیشتری در جامعه مسلمانان بریتانیا شده است.
هم‌زمان قرار است دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا در جریان یک کنفرانسی امنیتی در کشور اسلواکی، نسبت به خطرات موجود از ناحیه افرادی که "بی‌ سر و صدا پذیرای" ایدئولوژی افراط‌گرایانه داعش هستند، هشدار دهد.
به گفته یک منبع وابسته به دفتر نخست‌وزیری بریتانیا، آقای کامرون در سخنانی در این کنفرانس بر نقش خانواده‌ها در مقابله با افراط‌گرایی تاکید خواهد کرد.

پل وود، خبرنگار بی بی سی مستقر در مرز سوریه-ترکیه
 
هر گروه مسلح در سوریه شبکه‌ای از قاچاقچیان در اختیار دارد و گروه داعش هم از این قاعده مستثنی نیست.
این گروه افراد و در مواردی پول و تسلیحات را از مرز عبور می دهند.
نظیر همه قاچاقچیان، داعش از شبکه ای از خانه های امن در طول مرز استفاده می کند. هرچند که در حال حاضر از منطقه مرزی تحت کنترل آنها به خاطر پیشروی‌های نیروهای کرد کاسته شده است.
نیروهای امنیتی ترکیه اغلب به افرادی که قصد دارند به طور غیرقانونی از مرز عبور کنند، تیراندازی کرده و آنها را می کشند. اما عبور بسیاری از مرز ترکیه به سوریه به دلیل هماهنگ کردن با نگهبانان مرزی ترکیه بدون مشکل صورت می گیرد.
زنان و کودکانی که وارد منطقه تحت کنترل داعش می شوند، اجازه ندارند که این مناطق را ترک کنند.
من با یکی از فعالینی که مسئولیت یک شبکه مخفی برای خارج کردن افراد از مناطق تحت کنترل داعش را داشت، صحبت کردم.
او به من گفت که حدود ۴۰۰ نفر که قصد داشتند این مناطق را ترک کنند، کشته شدند و حدود ۲۰۰ زن در حال حاضر تحت حبس خانگی هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر