۱۳۹۴ خرداد ۲۱, پنجشنبه

استانداری اصفهان در مورد علت اصابت 'گلوله توپ' به شهر اصفهان تحقیق می‌کند

استانداری اصفهان در مورد علت اصابت 'گلوله توپ' به شهر اصفهان تحقیق می‌کند

مقامات محلی در استان اصفهان برای بررسی اصابت گلوله توپ به نقطه‌ای در شهر اصفهان یک گروه تحقیق تشکیل داده‌اند.
روز گذشته، منابع خبری داخل ایران گزارش کردند که واحدهای سپاه پاسداران در اصفهان به اشتباه دو گلوله توپ به مناطقی در اصفهان شلیک کرده‌اند اما بعدا، پایگاه اطلاع رسانی سپاه صاحب الزمان اصفهان اعلام کرد که یگان‌های سپاه پاسداران هیچگونه رزمایش و تمرین نظامی نداشته‌اند و مسئول این واقعه نیستند.
 
برخی منابع خبری از یک مورد انفجار خبر داده و عامل آن را گلوله خمپاره گزارش کرده بودند. تصاویری که از محل انفجار منتشر شده گودال کوچکی را نشان می‌دهد.
 
خبرگزاری صدا و سیما، وابسته به رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی، به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان با تایید اصابت "یک گلوله توپ" به محوطه پارکی در سپاهان شهر، واقع در حاشیه شهر اصفهان، گفته است که استاندار "گروهی متشکل از افراد خبره" را برای تحقیق و روشن شدن کم و کیف موضوع تشکیل داده است.
 
این اطلاعیه تاکید دارد که این واقعه تلفات جانی و تخریب اموال به همراه نداشته و افزوده است که پس از تکمیل تحقیقات، نتیجه آن به اطلاع عموم خواهد رسید.
 
خبرگزاری مهر نیز با گزارش تصمیم استانداری اصفهان، در مورد محل انفجار گفته است که "این منطقه در محدوده چندین پادگان قرار گرفته است."
 
در گزارش‌های اولیه آمده بود که دو گلوله توپ از قرارگاه شهید زین‌الدین شلیک شده که یکی به نقطه‌ای در پارک شهرک سپاهان و دیگری به محلی در نزدیکی مرکز خرید سیتی سنتر اصفهان اصابت کرده است. تصاویری نیز از محل اصابت گلوله یا گلوله‌ها در رسانه های داخلی ایران منتشر شده است.
 
معمولا یگان‌های نظامی هر نوع تمرین یا آموزش شامل کاربرد مهمات جنگی را از نزدیک زیر نظر می‌گیرند و اشتباهات احتمالی در استفاده از این مهمات نیز باید به سرعت گزارش و پیگیری شود.
 
در صورتی که انفجار یا انفجارهای اصفهان ناشی از اشتباه تیراندازی از سوی سازمان‌های نظامی مستقر در محل نباشد، مشخص نیست که چه کسانی به چنین تسلیحاتی دسترسی داشته و به چه دلیل به سوی مناطق مسکونی شهر تیراندازی کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر