۱۳۹۴ خرداد ۱۵, جمعه

علم‌الهدی: آزادیخواه معرفی کردن خمینی، تحریف است

علم‌الهدی: آزادیخواه معرفی کردن خمینی، تحریف است

احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، روز ۱۵ خرداد گفت، تحریف آیت‌الله روح‌الله خمینی، بینانگذار جمهوری اسلامی، این است که وی به عنوان «یک آزادیخواه» معرفی شود.
 
موج انتقاد از آنچه که «تحریف» آیت‌الله خمینی خوانده شده، به دنبال اظهارات علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در روز ۱۴ خرداد آغاز شد. آیت‌الله خامنه‌ای «تحریف» رفتار و گفتار بنیانگذار جمهوری اسلامی را «خطری بزرگ» و «منحرف کردن صراط مستقیم ملت ایران» توصیف کرد.
 
به دنبال این اظهارات، موجی از اظهارات مشابه رهبر جمهوری اسلامی آغاز شده و شماری از چهره‌های اصولگرا و ائمه جمعه در نقاط مختلف ایران علیه چنین رویکردی موضعگیری کرده‌اند.
 
در همین زمینه، احمد علم الهدی در نمازجمعه مشهد گفته است: «تحریف امام [خمینی] به این است که امام یک اسطوره آزادیخواه تاریخی معرفی شود و افراد هرگونه که می‌خواهند امام [خمینی] را تفسیر کنند».
 
به گزارش «تسنیم»، امام جمعه مشهد اضافه کرده است: «این تحریف از دو جهت صورت می‌گیرد: یک خطر تحریف از سوی افرادی که امام [خمینی] را ندیده‌اند و تحریف دوم که عمده مطلب مقام معظم رهبری از این ناحیه بود این است که افرادی که قبلاً با امام [خمینی] رابطه داشتند و از انقلاب و تداوم راه امام و انقلاب خسته شدند بیایند و هرچه به نظر خودشان است به‌عنوان امام به ذهن مردم قالب کنند و این تحریفی خطرناک است».
 
احمد علم الهدی در ادامه گفته است: «آقایی که روزی در خدمت امام بوده امروز بخواهد مصالح سیاسی خود را به اسم امام قالب کند. اینها اگر خسته شده‌اند، فاصله بگیرند اما این کار را نمی‌کنند زیرا قدرت‌یاب هستند و هرچه مطابق مطامع آنهاست به اسم امام قالب می‌کنند».
 
هرچند نه رهبر جمهوری اسلامی و نه امام جمعه مشهد اسمی از «تحریف کننده» آیت‌الله خمینی به میان نیاورده‌اند، اما به نظر می‌رسد این انتقادها متوجه اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت، باشد که روز ۱۳ خرداد امسال با تجلیل از آیت‌االله خمینی او را «مروج رحمانیت اسلام» خواند و مدعی شد که اندیشه خشونت در فعالیت‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی جایی نداشته است.
اظهارات آقای هاشمی در نشستی با عنوان «جهان عاری از خشونت در اندیشه امام خمینی» بیان شده، نشستی که در آستانه بیست‌وششمین سالگرد درگذشت آقای خمینی برگزار شد.
 
آقای رفسنجانی که خود از چهره‌های نزدیک به آیت‌الله خمینی محسوب می‌شد، در این نشست اظهار داشت: «انقلابی که امام [آیت‌الله خمینی] طراحی و رهبری کرد، عاری از هرگونه خشونت بود و هیچ‌گاه در برنامه‌ریزی ایشان فعالیت‌های خشن وجود نداشت».
«خمینی قابل تحریف نیست»
در همین زمینه، محمد امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران، نیز با انتقاد از تحریف رفتار و عملکرد بنیانگذار جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه «نباید امام خمینی را تحریف کرد»، گفت: «تحریف در مفاهیم است نه در عمل، سیره عملی امام خمینی قابل تحریف نیست، رفتار ایشان با دشمن در عمل مشخص بود و نمی‌شود رفتار ایشان و عملکردشان را تحریف کرد و جای تحریف ندارد».
 
سید محمد سعیدی، امام جمعه قم، نیز گفته است: «امروز بر همه تکلیف است که از نهضت امام خمینی که بر محور اسلام، ولایت فقیه و مردم شکل گرفته، پاسداری کنند و نگذارند سکولارها و متحجران که هر دو، لبه یک قیچی هستند، شخصیت امام خمینی را تحریف کنند».
در همین حال، مصطفی علما، امام جمعه کرمانشاه نیز از آنچه که «تحریف» آیت‌الله خمینی خوانده انتقاد کرده است.
 
به گزارش خبرگزاری ایرنا، امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اظهارات رهبر جمهوری اسلامی گفت: «مکتب فکری و سیاسی امام راحل قابل تحریف نیست و نظرات و محکمات ایشان نقشه راه برای دولت و ملت اسلامی است».
 
شمار دیگری از ائمه جمعه مناطق مختلف ایران روز ۱۵ خرداد با حمایت از اظهارات رهبر ایران از «تحریف» رفتار و عملکرد آیت‌الله خمینی انتقاد کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر