۱۳۹۴ خرداد ۲۱, پنجشنبه

جمهوری آذربایجان مانع ورود شماری از خبرنگاران و فعالان حقوق بشر خارجی شد

جمهوری آذربایجان مانع ورود شماری از خبرنگاران و فعالان حقوق بشر خارجی شد

  • 3 ساعت پیش
بازی‌های اروپایی در سبک و سیاق بازی‌های المپیک در باکو برگزار می‌شود
جمهوری آذربایجان مانع از ورود گزارشگران سازمان حقوق بشری عفو بین‌الملل به این کشور شده و این در حالی است که حجم انتقادهای بین‌المللی از وضعیت حقوق بشر در این کشور افزایش یافته است.
در حالی که جمهوری آذربایجان آماده گشایش اولین بازی‌های اروپایی در باکو است، مقام‌های این کشور مانع از ورود شماری از روزنامه‌نگاران خارجی و فعالان حقوق بشر شده‌اند.
مقام‌های این کشور روز سه‌شنبه یک فعال بریتانیایی را پس از ورود به باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان، بازداشت و سپس از کشور اخراج کردند.
جمهوری آذربایجان همچنین یک ماه به شورای امنیت و همکاری اروپا فرصت داده تا فعالیت‌هایش را در این کشور متوقف کرده و دفتر خود را تعطیل کند.
طی چند ماه گذشته، فشار مقام‌های این کشور بر مخالفان و منتقدان حکومت افزایش یافته و شماری از فعالان سیاسی و اجتماعی و روزنامه‌نگاران بازداشت و به زندان انداخته شده‌اند.
روزنامه گاردین بریتانیا نیز امروز پنجشنبه، یازده ژوئیه اعلام کرد که دولت جمهوری آذربایجان به خبرنگار این روزنامه برای پوشش این بازی‌ها اجازه ورود نداده است.
هیات اعزامی عفو بین‌الملل قرار بود تازه‌ترین گزارش خود در مورد نقض حقوق بشر در جمهوری آذربایجان را در این کشور ارائه کند.
دیدبان حقوق بشر هم گفته است که درآستانه برگزاری بازی‌های اروپایی در باکو، جمهوری آذربایجان شاهد "بدترین سرکوب" از دوران پس از شوروی سابق بوده است. این سازمان حقوق بشری گفته است که تنها در سال ۲۰۱۴، دولت جمهوری آذربایجان حداقل ۳۵ روزنامه‌نگار، فعال حقوق بشر و منتقد را به اتهامات مختلف بازداشت و زندانی کرده است.
بازی‌های اروپایی که در سبک و سیاق بازی‌های المپیک در باکو برگزار می‌شود، روز جمعه، ۱۲ ژوئن، به طور رسمی افتتاح خواهد شد و تا ۲۸ ژوئن ادامه خواهد یافت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر