۱۳۹۴ خرداد ۲۷, چهارشنبه

جلوگیری از منبر رفتن واعظ اسلامی در سوئد

جلوگیری از منبر رفتن واعظ اسلامی در سوئد

رئیس خانه مردم گفته است که این فرد در سخنرانیهای دیگرش عقایدی را ابراز داشته که در تضاد مستقیم با ارزشهای دمکراتیک و اصل آزادی مذاهب قرار دارد.
به گزارش «محبت نیوز» ، یک واعظ اسلامی مشهور ساکن بریتانیا بنام «شیخ کمال ال مکی» از سوی یک انجمن اسلامی مستقر در سوئد بنام (Muslim Aid Sweden) به استکهلم دعوت شد تا در آستانه  ماه رمضان در روز ۱۷ ژوئن در خانه مردم (فولکتس هوس) منطقه رینکه بی در استکهلم بر روی منبر برود.
به گفته استکهلمیان – تارنمای شبکه ایرانیان سوئد، سخنرانی این واعظ اسلامی در سطحی گسترده از طریق پخش آفیش به شهروندان ساکن رینکه بی خبررسانی شد .
اما زمانی که فعالان اجتماعی این مطلب را به اطلاع مقامات محلی رساندند که چه فرد زن ستیز و دمکراسی ستیزی قرار است در خانه مردم منطقه رینکه بی به سخنرانی بپردازد اعلام شد که از حضور وی در این محل جلوگیری خواهد شد.
خانم شرشتین فورش رئیس خانه مردم رینکه بی در گفتگویی با تلویزیون اس و ت شاخه استکهلم گفت: به اطلاع ما رسیده است که این فرد در سخنرانیهای دیگرش عقایدی را ابراز داشته که در تضاد مستقیم با ارزشهای دمکراتیک و اصل آزادی مذاهب قرار دارد. وی از جمله زنان و همجنسگرایان را مورد تحقیر و توهین قرار داده است.
بخش خبری شاخه استکهلم تلویزیون اس و ت همزمان با پخش این خبر ویدیو کلیپی نیز از یکی از سخنرانیهای قبلی «شیخ کمال ال مکی» پخش نمود که وی در آن از جمله بیان می دارد که هر مسلمانی که در صدد ترک دین اسلام بر آید می بایست کشته شود.
انجمن اسلامی دعوت کننده از این واعظ حاضر به پاسخگویی به گزارشگر شبکه تلویزیونی اس و ت نشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر