۱۳۹۴ خرداد ۲۲, جمعه

اولین دریافت کننده پیوند آلت تناسلی مردانه 'پدر می‌شود'

اولین دریافت کننده پیوند آلت تناسلی مردانه 'پدر می‌شود'

تیم جراحی یپوند آلت تناسلی مردانهجراحی که اولین پیوند آلت تناسلی مردانه را برای یک مرد اهل آفریقای جنوبی انجام داده به بی‌بی‌سی گفته است دوست دختر این مرد چهار ماهه حامله است و این نشان دهنده موفقیت پیوند است.
 
دریافت کننده پیوند که مردی ۲۱ ساله است و هویتش فاش نشده، آلت تناسلی خود را در حین ختنه از دست داد.
دکتر آندره فن در مرو این جراحی نه ساعته را دسامبر سال گذشته میلادی در بیمارستانی در کیپ‌تاون انجام داد و عضو تناسلی فردی دیگر را به این جوان پیوند زد.
مراسم سنتی ختنه در آفریقای جنوبیبه گفته دکتر فن در مرو، گیرنده پیوند مشکل ناباروری نداشته چون بیضه‌های او سالم بوده‌اند و فقط خطایی که در جریان ختنه اتفاق افتاده بود باعث شده بود او عضو جنسی اش را از دست بدهد و هدف جراحی این بود که او "بتواند ادرار کند و رابطه جنسی داشته باشد."
گیرنده پیوند در ۱۸ سالگی و در حین مراسم سنتی ختنه دچار این مشکل شد و فقط یک سانتی متر از عضو تناسلی اش باقی مانده بود.
برای این جراحی از برخی تکنیک‌هایی که در اولین پیوند صورت به کار رفت استفاده شد تا رگها و اعصاب آلت تناسلی پیوندی، به بدن گیرنده پیوند زده شود.
 
پیش از این پیوند نیز تلاش‌های مشابهی برای پیوند عضو جنسی مردان انجام شده بود، از جمله پیوند مشابهی در چین.
دکتر فن در مرو که نخستین جراحی 'موفق' پیوند الت تناسلی مردانه را انجام دادبا وجود اینکه این جراحی خوب پیش رفته بود اما بعد بدن گیرنده، پیوند را رد کرد.
 
گفته می‌شود آفریقای جنوبی بالاترین آمار افراد نیازمند به پیوند آلت تناسلی را دارد که نتیجه آسیب به عضو جنسی مردان در جریان مراسم سنتی ختنه در این کشور است.
 
تیم جراحی دکتر فن در مرو نتایج این عمل را بررسی خواهند کرد و بعد تصمیم می‌گیرند آیا آن را برای دیگران هم انجام دهند یا خیر.
+37
رأی دهید
-1
 
0
 
0
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر