۱۳۹۴ خرداد ۱۶, شنبه

پرواز از شیراز به تهران در ۱۲ ساعت

پرواز از شیراز به تهران در ۱۲ ساعت

مسافران پرواز شیراز به تهران به نشانه‌ی اعتراض به تاخیر چندساعته، پس از رسیدن به مقصد حاضر به ترک هواپیما نشدند. اما مسئولان شرکت هواپیمایی آسمان با طفره از پاسخ‌گویی به مسافران، با ترفند آنها را از هواپیما پیاده کردند.
مسافران شرکت هواپیمایی آسمان که قرار بود در ساعت ۲۰ روز جمعه (۱۵ خرداد/ ۵ ژوئن) از شیراز به مقصد تهران پرواز کنند، با ساعت‌ها تاخیر سرانجام ساعت ۸ صبح شنبه (۱۶ خرداد) به تهران رسیدند.
بنا به گزارش سایت "خبر‌آنلاین" مسافران پرواز شماره ۳۷۹۱ هواپیمایی آسمان قرار بود ساعت ۸ شب از شیراز به سمت تهران حرکت کند، اما از طریق پیامک آگاهی یافتند که پرواز آنها به دلایل نامعلومی لغو شده و باید با پرواز جایگزین که در ۳ بامداد صورت می‌گیرد، به تهران پرواز کنند.
برخی از مسافران که این پیامک را دریافت نکرده بودند از ساعت ۱۶ و سی دقیقه روز جمعه در فرودگاه شیراز منتظر پرواز به تهران ماندند. در حالی که مسافران خسته صبرشان به آخر رسیده بود متوجه می‌شوند که پرواز جایگزین نیز در ساعت مقرر (۳ بامداد) قادر به ترک فرودگاه نیست و باید تا سال ۶ و نیم بامداد دوباره منتظر بمانند.
به گفته برخی مسافران در فرودگاه شیراز هیچ کس خود را مسئول پاسخ‌گویی به این تاخیر ۱۰ و نیم‌ساعته نمی‌دانسته است.
زمانی که پس از ساعت‌ها اتلاف وقت سرانجام هواپیما در فرودگاه مهرآباد به زمین می‌نشیند، برخی از مسافران به نشانه اعتراض حاضر به ترک هواپیما نمی‌شوند.
اما "تحصن مسافران" در هواپیما نیز نتیجه‌بخش نیست. به گفته محمد لقمانیان، هنرمند عروسک‌گردان شخصیت "فامیل دور" در مجموعه کلاه قرمزی که یکی از مسافران این پرواز بوده، پس از آنکه زمان نسبتا طولانی از حرکت اعتراضی مسافران گذشت و کسی به سراغ آنان نیامد، برخی از مسافران به دلیل کار و گرفتاری هواپیما را اجباراّ ترک کردند.
از مجموع ۱۵۰ مسافر، حدود ۳۰ تا ۴۰ تن در هواپیما می‌مانند، تا سرانجام شخصی که خود را مسئول کنترل پرواز معرفی می‌کند، سر و کله‌اش پیدا می‌شود.
جبران زمان از دست‌رفته
مسئول کنترل پرواز به مسافران معترض می‌گوید که به‌علت مشکلات مربوط به تجهیزات و قطعات این تاخیر پیش آمده است. وی در پاسخ به این پرسش مسافران که "اگر مشکل قطعات دارید چرا اصلاً پرواز می‌کنید؟" می‌گوید: «دولت ما را مجبور به پرواز می‌کند.»
به گفته مسافران طبق قانون در صورت تاخیر ۳ ساعته، شرکت هواپیمایی موظف به پرداخت ۳۰ درصد از پول بلیت است. مسافران معترض به مسئول کنترل پرواز می‌گویند از آنجایی‌که این پرواز ساعت‌ها تاخیر داشته، در صورت پرداخت تمامی پول بلیت حاضر به ترک هواپیما هستند.
سرانجام مسئولان شرکت هواپیمایی با این شگرد که در ترمینال شماره ۴ مسافران امکان دریافت پول بلیت خود را دارند، آنها را از هواپیما خارج می‌کنند.
اما مسافران با مراجعه به ترمینال ۴ متوجه می‌شوند که کسی از شرکت هواپیمایی آسمان در این ترمینال نیست. مسافران عصبانی سرانجام در می‌یابند که با "کلک" آنها را از هواپیما پیاده کرده‌اند و بازپرداخت پول بلیت نیز در کار نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر