۱۳۹۴ خرداد ۲۰, چهارشنبه

هشدار تهران به «حملات راکتی» در نزدیکی سفارت ایران در صنعا


هشدار تهران به «حملات راکتی» در نزدیکی سفارت ایران در صنعا

نماینده ایران در سازمان ملل خواستار توجه فوری شورای امنیت به حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان شده استایران به شورای امنیت سازمان ملل گفته است حملات هوایی به رهبری عربستان سعودی در یمن، به دو انفجار در نزدیکی سفارت‌خانه‌اش در صنعا انجامیده و در مورد «پیامدهای جدی» ادامه چنین انفجارهایی هشدار داده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه غلامعلی خوشرو، نماینده ایران در سازمان ملل متحد، در نامه‌ای که روز ۱۹ خرداد منتشر شده، گفته است بنای سفارت ایران در اثر این حملات «چند آسیب جدی» دیده است.
نخستین بار ۳۱ فروردین ماه خبرگزاری‌های ایران از احضار کاردار عربستان سعودی به وزارت خارجه در ارتباط با انفجار راکتی در نزدیکی سفارت‌خانه در صنعا خبر داده بودند.
سپس در چهارم خرداد ماه بار دیگر کاردار عربستان در ارتباط با موضوع مشابهی احضار شد.
ساختمان سفارت ایران در تصویری که مربوط به سال ۲۰۱۳، پیش از بحران تازه در یمن می‌شوددر آن روز وزارت خارجه ایران «درباره عواقب بی‌توجهی به مسئولیت‌های بین‌المللی عربستان و سایر کشورهای درگیر در جنگ علیه یمن، به مصونیت و امنیت دیپلمات‌ها و اماکن دیپلماتیک» ایران هشدار داد.
در هیچ یک از دو مورد تلفات یا آسیب‌های انسانی گزارش نشده است.
حملات هوایی ائتلافی به رهبری عربستان علیه شورشیان حوثی، که از حمایت مقام‌های ایرانی برخوردار هستند، از هفته پایانی ماه میلادی مارس آغاز شد.
ریاض هدف خود را بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی می‌داند. رئیس‌جمهوری یمن که در پی شورش حوثی‌ها، مجبور به کناره‌گیری شد و در نهایت نیز به عربستان پناهنده شد.
در نامه‌ای که ایران به شورای امنیت سازمان ملل فرستاده است، نماینده ایران در سازمان ملل خواستار توجه فوری آن شورا به حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان شده است.
قرار است چهار روز دیگر نماینده‌های دولت یمن و از سوی دیگر جناح‌ها و شورشیان آن کشور، در صدر آنها حوثی‌ها، در ژنو گرد هم آیند تا در مذاکراتی که سازمان ملل آن را برای ایجاد صلح در یمن برپا کرده، شرکت کنند.
افزایش تنش در یمن، با اوج‌گیری دوباره تنش‌ها میان تهران و ریاض نیز همراه شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر