۱۳۹۴ خرداد ۳۰, شنبه

محمدعلی طاهری به اتهام «افساد فی‌الارض» به اعدام محکوم شد

محمدعلی طاهری به اتهام «افساد فی‌الارض» به اعدام محکوم شد

تقاطع‬: خبرگزاری “تسنیم” وابسته به سپاه پاسداران از صدور حکم اعدام برای محمدعلی طاهری، بنیان‌گذار زندانی “عرفان حلقه” خبر داده است. “عرفان حلقه” نام موسسه‌ای است که در زمینه‌ی “طب فرادرمانی” فعالیت می‌کند و در سال‌های گذشته توانسته عده‌ی زیادی را به خود جذب کند.
 
محمود علی‌زاده‌ طباطبایی، وکیل آقای طاهری به این خبرگزاری گفته که بر اساس اطلاعش، شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران که ریاست آن را قاضی محمد مقیسه‌ای بر عهده دارد، حکم اعدام موکلش را صادر کرده اما این حکم هنوز به وی ابلاغ نشده است.
آقای علی‌زاده اضافه کرده که «تمام فعالیت‌های محمدعلی طاهری با “مجوز” انجام شده بود و هیچ دلیلی [برای صدور حکم اعدام] در پرونده وجود نداشت».
 
صدور حکم اعدام برای محمدعلی طاهری به اتهام “افساد فی‌الارض” در حالی صورت می‌گیرد که او هم‌اکنون آخرین سال از محکومیت حبس پنج ساله‌ی خود را در بند دو-الف سپاه پاسداران می‌گذراند.
 
او روز ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت شد و پس از ماه‌ها بازجویی که با پخش اعترافات تلویزیونی وی همراه شد، از سوی دادگاه انقلاب به‌ مجموعه اتهامات “توهین به مقدسات”، “مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران”، “ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع”، “استفاده غیرمجاز از عناوین علمی” و “انتشار آثار ضاله”، به ۵ سال حبس، پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم گردید.
 
دادگاه در آن زمان، نسبت به اتهام “افساد فی‌الارض” در پرونده نقص گرفت و پرونده را به دادسرا باز گرداند که پس از بررسی دوباره‌ی این مورد اتهامی در دادسرا، جلسه‌ی دادگاه برای رسیدگی به آن در روز نهم اردیبهشت‌ماه امسال برگزار شد که منجر به صدور حکم اعدام برای وی گردید.
 
گفتنی است محمدعلی طاهری بیش از چهار سال گذشته را در سلول‌های انفرادی و بسته گذرانده و بارها در اعتراض به وضعیتش، دست به اعتصاب غذا زده است.
 
او در فروردین‌ماه ۹۲ نامه‌ای چهار صفحه‌ای را خطاب به احمد شهید، گزارش‌گر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر در ایران به نگارش درآورد و در آن، جزییات فشارهای واردشده بر خود و خانوده‌اش را از زمان بازداشت در اردیبهشت ۱۳۹۰ فاش کرد.
وی در این نامه که در تابستان سال گذشته رسانه‌ای شد، از ۳۳ مورد “تخلفات” و “جرایم” نیروهای اطلاعاتی و قضایی در خصوص پرونده‌ی خود پرده برداشت. به دنبال انتشار این نامه‌، زیبا محمدیان، همسر آقای طاهری نیز برای مدتی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر