۱۳۹۴ خرداد ۲۷, چهارشنبه

دبیرکل حزب جبهه مشارکت پس از شش سال زندان آزاد شد


دبیرکل حزب جبهه مشارکت پس از شش سال زندان آزاد شد

محسن میردامادی پس از آزادی از زندان (عکس از سایت کلمه)محسن میردامادی، دبیرکل حزب جبهه مشارکت و رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ششم، شامگاه سه‌شنبه ۲۶ خرداد پس از تحمل شش سال حبس از زندان آزاد شد.
 
خبر آزادی وی را خبرگزاری کار ایران، ایلنا، و سایر سایت‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان منتشر کرده‌اند.
آقای میردامادی در خرداد سال ۸۸ بازداشت و در اردیبهشت ۸۹ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به شش سال حبس و ۱۰ سال ممنوعیت از فعالیت حزبی و مطبوعاتی محکوم شده بود.
 
در همین حال وب سایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، روز سه شنبه به نقل از الهه مجردی، همسر آقای میردامادی نوشت که حتی بدون در نظر گرفتن قانون مجازات اسلامی جدید، حکم شش ساله همسرش «در سی‌ام اردیبهشت» به پایان رسیده بود.
 
با این حال بر اساس تاریخ تعیین شده از سوی زندان قرار بود آقای میردامادی ۲۸ خرداد آزاد شود.
سایت کلمه افزوده است: دبیرکل جبهه مشارکت در «اقدامی غیرمتعارف از بعدازظهر دوشنبه ۲۵ خرداد به بند دو الف زندان اوین منتقل شده و در اختیار حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران قرار گرفته بود».
 
بر اساس این گزارش، ماموران با هدف «جلوگیری از برگزاری مراسم استقبال» در مقابل زندان اوین، در نهایت آقای میردامادی را «به شکلی غیرمعمول و در مقابل منزلش» آزاد کردند.
 
محسن میردامادی در مجلس ششم نماینده تهران و رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بود اما صلاحیت او برای انتخابات مجلس هفتم در سال ۸۲ مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفت.
 
او از سال ۸۵ به دبیرکلی حزب مشارکت ایران اسلامی انتخاب شد.
محسن میردامادی همچنین مدیرمسئول روزنامه نوروز، ارگان حزب مشارکت و از جمله رسانه‌های عمده اصلاح‌طلب در زمان خود بود. این روزنامه در تیرماه ۸۱ توقیف شد و علاوه بر آن آقای میردامادی به شش ماه حبس محکوم شد.
 
دبیرکل حزب جبهه مشارکت ایران در مدت زندان خود همراه با برخی از زندانیان سیاسی نامه‌هایی را درباره برخی از رخدادهای سیاسی ایران نوشته بود. از جمله او در سال ۹۲ به همراه ۵۴ زندانی سیاسی دیگر در نامه‌ای سرگشاده به باراک اوباما، رییس جمهوری ایالات متحده، نسبت به ادامه تحریم‌ها علیه تهران هشدار داده و آن را تنها باعث «رنج» مردم ایران دانسته بود.
 
آقای میردامادی در مرداد ۸۹ نیز همراه با محسن امین‌زاده، مصطفی تاجزاده، عبدالله رمضان‌زاده، فیض ‌الله عرب‌سرخی، محسن صفایی فراهانی و بهزاد نبوی با استناد به اظهاراتی که از یک مقام نظامی با عنوان «سردار مشفق» منتشر شده بود، در شکایت ‌نامه‌‌ای خطاب به رییس قوه قضاییه و نیز رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح، درباره برخی از فرماندهان قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران به اتهام دخالت‌های «غیرقانونی» در روند انتخابات اعلام جرم کرد.
 
محسن میردامادی پس از حمله ماموران و زندانبانان به بند ۳۵۰ زندان اوین و «ضرب و شتم» زندانیان این بند در فروردین ماه ۹۳ به همراه ۱۱ زندانی دیگر به مدت چند روز اعتصاب غذا کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر