۱۳۹۴ تیر ۵, جمعه

وقوع دو اسیدپاشی به روی زنان در کوهدشت و خوی در یک روز


وقوع دو اسیدپاشی به روی زنان در کوهدشت و خوی در یک روز

تصویر مربوط به یکی از قربانیان اسیدپاشی‌های سریالی پاییز ۱۳۹۳ در اصفهان است.تقاطع: خبرگزاری‌های دولتی ایران، روز پنج‌شنبه (۴ تیر-۲۵ ژوئن) از وقوع دو حادثه اسیدپاشی در شهرستان‌های کوهدشت و خوی خبر دادند.
 
به نوشته‌ی خبرگزاری “ایرنا”، در کوهدشت لرستان، یک زن جوان به همراه دختر هشت ساله‌اش، قربانی اسیدپاشی برادر شوهر خود شد.
آن‌گونه که مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان به این خبرگزاری گفته، این حادثه عصر روز چهارشنبه رخ داد و در آن، زن جوان در اثر اسیدپاشی از ناحیه صورت دچار جراحت شده اما بنا بر نظر اولیه پزشکان، بینایی وی دچار مشکل جدی نشده است.
به گفته‌ی هوشنگ بادپی، دختر هشت ساله‌ی این زن نیز از ناحیه دست و پا دچار سوختگی شده است.
 
بر اساس این گزارش، این مادر و دختر پس از اقدامات اولیه در بیمارستان “شهدای عشایر” خرم‌آباد، برای ادامه درمان به بیمارستان مطهری تهران اعزام شده‌اند.
 
“ایرنا” هم‌چنین در گزارش خود به نقل از “منابع محلی” نوشته که فرد اسیدپاش، دچار “بیماری روحی” بوده و ابتدا به برادرزاده‌ی خود اسیدپاشی کرده که پس از دخالت مادر کودک، علاوه بر ضرب و شتم او، به صورت وی نیز اسید پاشیده است.
ساعتی پس از انتشار این خبر، خبرگزاری “صداوسیما” نیز خبر مشابهی را از وقوع یک اسیدپاشی در شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی منتشر کرد.
 
این خبرگزاری به نقل از فرمانده‌ انتظامی خوی نوشت که ساعت ۱۰ شب چهارشنبه، زنی ۳۴ ساله در “پارک مریم” این شهرستان مورد اسیدپاشی همسر سابق خود قرار گرفته است.
 
به گفته‌ی سرهنگ علیدوست، این زن به همراه پسر ۱۹ ساله‌ی خود در حال پیاده‌روی در پارک بود که همسر سابقش از پشت سر به روی او اسید می‌پاشد. این مرد در ادامه با اسلحه‌ی شکاری، پسر را نیز که می‌خواسته از مادرش دفاع کند، از ناحیه‌ی پا زخمی می‌کند.
فرمانده انتظامی خوی خاطرنشان کرده که پلیس “در کمتر از ۳ ساعت”، مرد ضارب را که فردی ۳۸ ساله است، در “مخفی‌گاهش”، دستگیر کرده است.
 
بر اساس این گزارش، در حال حاضر، زن که از ناحیه‌ی پشت سر و شانه‌ها دچار سوختگی شده، به همراه پسر مجروحش، در بیمارستان بستری هستند.
 
وقوع دو اسیدپاشی در ایران به فاصله‌ی کوتاهی از یکدیگر در حالی صورت می‌گیرد که روز سه‌شنبه (۲ تیر)، یک عضو مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که سالانه ۳۰۰ مورد اسیدپاشی در کشور روی می‌دهد.
 
ابوالفضل ابوترابی در گفتگو با خبرگزاری “خانه ملت”، متعلق به “مجلس”، تاکید کرد که اسید به «ابزار مجرمانه دم دستی» در ایران تبدیل شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر