۱۳۹۴ خرداد ۱۹, سه‌شنبه

شمار کودکان تنهای پناهجو به بالاترین سطح خود رسید

شمار کودکان تنهای پناهجو به بالاترین سطح خود رسید

شمار این کودکان که از ماه ژانویه تا کنون به سوئد آمده‌اند بی‌سابقه است و نسبت به سال پیش، هشتاد درصد افزایش داشته است.
به گزارش « محبت نیوز» ، در ماه مه سال جاری، تعداد پناه‌جویان زیر سنی که به تنهایی از سوئد تقاضای پناهندگی کرده‌اند به بالاترین میزان خود رسید. این امر فشار زیادی را بر نهادهای رسیدگی‌کننده به این کودکان وارد می‌کند و بنابر گفته‌ی آنا یاکوبسون مدیر بخش پذیرش کودکان تهنهای پناه‌جو در کمون اوره‌برو، بر کیفیت کارآنها اثر می‌گذارد.
به گفته تارنمای رادیو بخش فارسی سوئد، آنا یاکوبسون می‌گوید که بازکردن مراکز جدید نگهداری از این کودکان بسیار پرهزینه است اما چاره‌ای نیست و ما نمی‌توانیم بر شرایط تاثیر بگذاریم، این فشار بر کیفیت پذیرش پناهجویان تاثیر می‌گذارد.
کمون اوره‌برو پیش از این هم تحت فشار بالایی سعی بر پذیرش این پناهجویان داشت. برای مثال به‌تازگی یک تغییر سازمانی بزرگ در این کمون انجام شد تا مسکن بیشتری برای این پناهجویان فراهم شود. اما به نظر می‌رسد که این تلاش‌ها کافی نباشند.
بر اساس گفته‌ی ریکارد اسوانه‌گورد در اداره‌ی مهاجرت.، شمار پناهجویان زیر سنی که به سوئد آمده‌اند به بالاترین میزان خود رسیده است.
آنا یاکوبسون مسئول پذیرش کودکان تنهای پناهجو در کمون اوره برو
-او می‌گوید که شمار این کودکان که از ماه ژانویه تا کنون به سوئد آمده‌اند بی‌سابقه است و نسبت به سال پیش، هشتاد درصد افزایش داشته است. در نظر داشته باشید که سال گذشته نیزرکوردی بی‌سابقه در شمار این گونه پناهجویان به ثبت رسیده بود.
بر طبق آمار اداره‌ی مهاجرت تنها در ماه مه سال جاری، ۱۱۵۷ کودک تنهای پناهجو به سوئد آمدند. این افراد زیر هجده سال هستند و بیشتر آنها از کشورهای اریتره، افغانستان، سومالی و سوریه می‌آیند. ریکارد اسوانه‌گورد از اداره مهاجرتت می‌گوید که هرگز پیش از این، چنین تعدادی کودک از سوئد تقاضای پناهندگی نکرده‌بودند.
-او اضافه می‌کند که ما باید برای پشت سر گذاشتن تابستان برنامه‌ای داشته باشیم. این کودکان محلی برای زندگی لازم دارند. اگر این محل‌ها در داخل کمون‌ها نباشند، باید از بخش خصوصی اجاره‌شوند.
کمون اوره‌برو تا کنون توانسته است که با اجاره مسکن از کمون‌های دیگر، مشکل اسکان این پناه‌جویان را موقتا حل کند. اما آنا یاکوبسون مسئول پذیرش کودکان تنهای پناهجو در اوره‌برو می‌گوید که دیگر کمون‌ها نیز جایی در آینده نخواهند داشت و پیدا کردن محل اسکان، در آینده دشوارتر هم خواهد شد.
-او ادامه می‌دهد که مسابقه‌ای بین کمون‌ها آغاز خواهد شد. بخش خصوصی قول داده است که این مسکن‌ها را فراهم کنند اما من شک دارم که آنها نیز بتوانند به این سرعت عمل کنند و نیاز کمون‌ها را برطرف کنند.
با تمامی این فشارها، اداره‌ مهاجرت می‌گوید که هیچ سقفی برای شمار تعداد کودکان تنهای پناهجو در کمون‌های مختلف نیست. ریکارد اسوانه‌گورد در پایان می‌گوید که سوئد با امضای کنوانسیون ژنو متعهد شده است که حقوق کودکان را رعایت کند و حق پناهندگی یکی از حقوق اصلی انسانی به شمار می‌رود. به همین دلیل هیچ سقفی برای تعداد پناهجویان در سوئد نیست و کسی را نمی توان از حق رسیدگی به درخواست پناهجویی‌اش محروم کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر