۱۳۹۴ خرداد ۲۲, جمعه

کشیش سعید عابدینی باز هم در زندان مورد حمله قرار گرفت

کشیش سعید عابدینی باز هم در زندان مورد حمله قرار گرفت

سعید عابدینی، کشیش زندانی در ایران برای چندمین بار در زندان مورد حمله فیزیکی قرار گرفت.
به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران « محبت نیوز»، منابع خبری گزارش کرده اند، کشیش سعید عابدینی برای چندمین بار در زندان مورد حمله فیزیکی  قرار گرفته است.
این مطلب روز چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ برابر با (۵ ژوئن ۲۰۱۵) توسط مرکز آمریکائی قانون و عدالت نیز تائید شد. این مرکز در اطلاعیه ای که به همین مناسبت منتشر کرد، از حمله هم بندی های سعید عابدینی به وی خبر داد.
بر اساس خبر منتشره، تعدادی از زندانیان هنگام خروج آقای عابدینی از سلولش بی هیچ دلیلی به وی حمله ور شدند و به صورتش مشت زدند و فقط واکنش نگهبانان زندان به فریاد کمک سعید عابدینی مانع از آسیب دیدن جدی این زندانی مسیحی شد.
هنوز مشخص نیست که ضاربین توسط چه فرد یا افرادی به این کار تشویق شده اند. همسر سعید عابدینی بارها در مورد وضعیت بد همسرش در زندان و نبود امنیت برای جان وی هشدار داده بود.
گزارشات متعددی نیز از بدرفتاری ماموران، تهدید و حمله هم بندان به سعید عابدینی وجود دارد.
این کشیش ایرانی – آمریکائی روز یکشنبه ۱۲ آبان ماه ۱۳۹۲ به دلایل نامعلومی از بند ٣۵٠ زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد و در سالن ٩ بند ٣ آن زندان که محل نگهداری زندانیان مرتکب قتل و جرح است مستقر شد. سپس او روز شنبه ۱۶ آذرماه از بند ۳ زندان رجایی‌شهر که زندانیان خطرناک با جرایم خشن در آن نگهداری می‌شوند به بند ۴ سالن ۱۲ این زندان منتقل گردید.
پیش از این نیز نغمه پناهی همسر سعید عابدینی، کشیش ایرانی- آمریکایی‌تبار با بیان این‌که همسرش در بند مجرمان خطرناک زندان رجایی‌شهر کرج به‌سر می‌برد گفته بود که همسرش بارها از سوی هم‌بند‌هایش تهدید به مرگ شده است.
نغمه عابدینی در اردیبهشت ماه سال گذشته هنگامی که همسرش در بیمارستان دی تهران بستری بود گفت که ماموران با استفاده از شوک الکتریکی سعید را مورد حمله قرار دادند و بر اثر آن بدن وی دچار کبودی شده است. او هم چنین ادعا کرد که این کشیش زندانی بر اثر ضرب و شتم‌ها دچار خونریزی داخلی شده است. همسر این کشیش زندانی افزود: «خونریزی داخلی در اثر ضربات وارده به وی صورت گرفته است و ایشان قبل از آن مشکل خونریزی داخلی نداشتند.»
سعید عابدینی کشیش دربند مسیحی که در حال گذراندن محکومیت هشت ساله خود  به جرم بشارت و تبلیغ مسیحیت و تشکیل کلیساهای خانگی می باشد ، در ماه گذشته  از سوی مسئولان زندان محل اسارت خود تهدید شده بود تا میان بازگشت به دین اسلام یا زندان ابد یکی را انتخاب کند.
کشیش دربند سعید عابدینی، ۳۴ ساله، در حال حاظر نیز از بیماری عفونت مجاری ادراری و کلیه رنج می برد .
سعید عابدینی، کشیش ایرانی-امریکایی روز چهارم مهرماه سال ۱۳۹۱ در جریان سفری به ایران که با هدف دیدار با خانواده‌اش و نیز پیگیری تاسیس یک پرورشگاه انجام شده بود، از سوی ماموران امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت و به هشت سال حبس محکوم شد وی هم اکنون در زندان رجائی شهر کرج در شرایطی نامساعد دوران محکومیتش را سپری میکند.
گفتنی است، رفتار با زندانیان در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران، گواهی است برصحت بخشی از نگرانی‌های مجامع بین‌المللی حقوق بشری نسبت به وضعیت حقوق بشر دراین کشور.
کمیسیون آمریکایی آزادی مذهبی در جهان نیز در گزارش سالانه خود وضعیت آزادی مذهب در ایران را همچنان وخیم‌ اعلام کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر