۱۳۹۴ خرداد ۱۸, دوشنبه

اوباما: داعش در نهایت به طور کامل در عراق شکست می‌خورد


اوباما: داعش در نهایت به طور کامل در عراق شکست می‌خورد

باراک اوباما در کنفرانس خبری نشست گروه ۷باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، تاکید کرد که اگرچه طول خواهد کشید اما گروه حکومت اسلامی در نهایت، به طور کامل شکست خواهد خورد و از عراق بیرون رانده می‌شود.
 
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آقای اوباما روز دوشنبه ۱۸ خرداد در آلمان و در اجلاس گروه ۷ گفت که چالش‌ها در عراق قابل توجه باقی می‌مانند و افزود که شکست نهایی حکومت اسلامی در عراق، به موفقیت ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا بستگی دارد.
رییس جمهوری ایالات متحده تاکید کرد «کاملا مطمئن» است که اگر دولت حیدر عبادی، همه عراقی‌ها را نمایندگی کند، شکست داعش حتمی خواهد بود.
 
گروه حکومت اسلامی که داعش نیز خوانده می‌شود، در چند سال‌ اخیر بخش‌های وسیعی از خاک سوریه و عراق را تصرف کرده و گروه‌های مرتبط با آن نیز در کشورهایی مانند نیجریه و لیبی، مناطقی را به کنترل خود در آورده‌اند.
 
باراک اوباما در حاشیه این نشست با فرانسوا اولاند، همتای فرانسوی خود نیز دیدار کرد و دو رهبر بر اتحاد قدرت‌های جهانی در ادامه گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران تاکید کردند.
 
روسای جمهوری این دو کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد، روز دوشنبه و در حاشیه اجلاس گروه ۷ با یکدیگر دیدار کردند.
دو رهبر همچنین درباره چگونگی دور نگاه داشتن ایران از دستیابی به جنگ‌افزار هسته‌ای گفت‌وگو کردند.
آنها همچنین تاکید کردند که تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه، تا زمانی که مسکو توافق صلح اوکراین را به طور کامل اجرا نکند، پابرجا باقی بمانند.
 
آقای اوباما همچنین در جریان کنفرانس خبری خود گفت سربازان روس علیرغم تکذیب مسکو همچنان به عملیات خود در شرق اوکراین ادامه می‌دهند و کشورهای گروه ۷ آماده‌اند تا در صورت لزوم، تحریم‌های سخت‌تری علیه روسیه به تصویب برسانند.
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در دهکده کرون آلمان، محل برگزاری نشست گروه ۷:به گزارش خبرگزاری رویترز، رییس جمهوری آمریکا، روسیه را به ادامه «نقض حاکمیت و تمامیت ارضی» اوکراین متهم کرد.
باراک اوباما افزود این ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، است که باید تصمیم بگیرد آیا می‌خواهد اقتصاد روسیه را با «تمایلی اشتباه برای بازسازی شکوه امپراتوری شوروی» نابود کند یا نه.
 
به دنبال الحاق منطقه خودمختار کریمه اوکراین به روسیه در سال گذشته، جنبش مسلحانه جدایی‌طلب‌های طرفدار روسیه در مناطق شرقی اوکراین که هم‌مرز با روسیه‌اند و سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مالزی توسط موشک‌های روسی در آسمان اوکراین، اتحادیه اروپا و آمریکا تحریم‌های بی‌سابقه‌ای را علیه روسیه اعمال کرده‌اند.
باراک اوباما درباره عراق گفت که «اقدامات بیشتری باید انجام می‌شد» تا از موج پیوستن جنگجویان خارجی به حکومت اسلامی در عراق و سوریه جلوگیری کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر