۱۳۹۴ خرداد ۱۹, سه‌شنبه

نام «شهدای زرتشتی» در شورای شهر یزد جنجال به پا کرد

نام «شهدای زرتشتی» در شورای شهر یزد جنجال به پا کرد

نشست شورای اسلامی شهر یزد که  به منظور نام‌گذاری یکی از خیابان‌های یزد به «شهدای زرتشتی» برگزار شده بود با واکنش اعضا به جنجال کشیده شد.
به گزارش «محبت نیوز»، نخستین نشست شورای بررسی دگرگونی نام خیابان «مهر» به «شهدای زرتشت» بود، که در کمیسیون مربوطه با ریاست حجت الاسلام و المسلمین مطهریان با دو رای مثبت و دو رای منفی به صحن آمده بود.
به گزارش «امرداد» تغییر نام خیابان «مهر» به «شهدای زرتشتی» با ٧ رای موافق در برابر ۵ رای مخالف به تصویب رسید، اما به دلیل تنش ایجاد شده موضوع دگرگونی نام، به زمان دیگری موکول شد.
حجت الاسلام والمسلمین مطهریان، نخستین مخالف در سخنانی گفت: «نام «مهر» برای این خیابان برای مردم جا افتاده است و ضرورتی بر تغییر آن ندارد؛ بنابراین با دگرگونی نام آن مخالفم.»
مرتضی شایق، دیگر اعضا شورا نیز ـ به عنوان مخالف ـ در سخنانی گفت: «چرا سری را که درد نمی‌کند، دستمال ببندیم. در ماجرای کمک شورای شهر به همایش صلح، فلانی دست ما را گرفته که این چه کاری است و ضرورتی ندارد خیابانی به نام شهدای زرتشتی در یزد داشته باشیم.»
پاک نژاد، دیگر اعضا شورا و فرزند شهید پاک نژاد ـ از شهدای هفت تیر ـ در حکم موافق دگرگونی نام خیابان مهر به شهدای زرتشتی، با اشاره جایگاه شهدا افزود:«درست است که شهدای زرتشتی جایگاه شهدای اسلام را ندارند، اما جز این است که این‌ها هم برای دفاع این کشور و نظام جمهوری اسلامی شهید شده اند و آنها هم فداکاری کرده‌اند؟ آیا این‌ها نمی‌توانستند بگویند این نظام اسلامی است و به ما ربط ندارد؟ این بحث ارزشمندی است و وقتی جانشان را برای کشور و نظام داده‌اند، ارزش این را دارد که نام یک خیابان به اسم آن‌ها گذاشته شود.»
یکی از اعضا شورا در واکنش به سخن رییس شورا، خطاب به مطهریان با کف زدن وی را تشویق کرد و با همراهی مردم و خبرنگاران حاضر در نشست روبه رو شد؛ البته این رخداد با واکنش تند مطهریان و بیان یک جمله خارج از عرف خطاب به عضو شورا و مردم حاظر در نشست روبه‌رو شد که بلافاصله با دخالت سایر اعضا نشست ماجرا پایان یافت.
شایق، عضو مخالف این دگرگونی نام نیز با تندی گفت: «اینها تبلیغات ضد اسلامی است. این بحث را ول کنید دیگر، این حربه دشمن است. این چه کاری است می‌کنید؟ بروید به حال خود گریه کنید! هرچی من هیچی نمی‌گویم، دارید بروز می‌دهید همه چیز را. از امام زمان بترسید، از امام زمان خجالت بکشید؛ آیا امام زمان راضی است از این کار؟»
پاک نژاد عضو موافق دگرگونی نام صرفن به این جمله که من خجالت می‌کشم، اینقدر راحت اسم امام زمان را بر زبان بیاورم، از امام زمان به خاطر گناهانم خجالت می‌ کشم، به این بحث قناعت کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر