۱۳۹۴ فروردین ۲۸, جمعه

وزیر دادگستری ایران: پول‌های کثیف موازنه انتخابات را بر هم می‌زند

وزیر دادگستری ایران: پول‌های کثیف موازنه انتخابات را بر هم می‌زند

  • 17 آوریل 2015 - 28 فروردین 1394
  •  
  • اظهارنظر
وزیر دادگستری ایران بار دیگر از احتمال ورود "پول‌های کثیف" به انتخابات سخن گفته و تاکید کرده است که قوانین انتخاباتی باید در این زمینه شفاف و دقیق شود.
مصطفی پورمحمدی در گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی در شبکه دوم صدا و سیمای ایران توضیح داد که با تصویب قانونی جدید در این زمینه نباید اجازه داد "با پول‌های قانونی یا کثیف نظم انتخابات به هم بخورد."
مساله وجود "پول‌های کثیف" در انتخابات را وزیر کشور دولت حسن روحانی در زمستان سال گذشته مطرح کرد.
وزیر کشور ایران از عبارت "پول کثیف و قاچاق" استفاده کرده و گفته بود: این پول عرصه سیاست و انتقال قدرت در ایران را "آلوده" کرده و در قالب انتخابات مورد استفاده قرار گرفته است. بیشتر اینجا بخوانید.
در گفت‌و‌گوی شب گذشته شبکه دوم تلویزیون ایران، علیرضا زاکانی، نماینده مجلس و منتقد دولت هم حضور داشت که بار دیگر به گفته‌های اعضای کابینه درباره "ورود پول کثیف به انتخابات" اعتراض کرد و گفت در این‌باره "کلی‌گویی" شده است.
آقای زاکانی از وزیر دادگستری و وزیر کشور خواست مصادیق و نمونه‌های ورود پول کثیف را اعلام کنند.
نماینده تهران در مجلس گفت "اعلام نگرانی به عنوان یک مسئول کفایت نمی‌کند بلکه باید اقدام کرد، اقدامی که مردم اثر آن را ببیند."

تدوین قانون انتخابات

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری در پاسخ گفت: بحث انتخابات فقط پول کثیف نیست چرا که هزینه‌های تبلیغاتی همیشه موازنه را به هم می‌زند، هرچند پول‌های کثیف بی‌محابا هزینه می‌شود.
آقای پورمحمدی می‌گوید حتی اگر منبع پول قانونی هم باشد، خرج بی‌محابا و بدون محدودیت "موازنه تبلیغاتی به هم می‌خورد و پولدار‌ها برنده می‌شوند."
وزیر دادگستری می‌گوید او پیش‌تر، زمانی که وزیر کشور بوده [۸۷-۱۳۸۴] در این زمینه نامه‌ای به رهبر ایران نوشته است.
به گفته آقای پورمحمدی، مجمع تشخیص مصلحت نظام در چهار ماه گذشته مشغول بررسی تدوین سیاست‌های کلی در زمینه انتخابات بوده که یک بند آن مربوط به هزینه‌های انتخاباتی و چگونگی برخورد با تخلفات است.
او ابراز امیدواری کرده است تا پیش از انتخابات مجلس در اسفند ۱۳۹۴ این سیاست‌های کلی به عنوان قانون در مجلس تصویب شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر