۱۳۹۴ فروردین ۲۷, پنجشنبه

مرگ در مدیترانه؛ هجوم سرنشینان به یک طرف عرشه باعث غرق آنها شد

مرگ در مدیترانه؛ هجوم سرنشینان به یک طرف عرشه باعث غرق آنها شد

  • 16 آوریل 2015 - 27 فروردین 1394
بازماندگان یک کشتی واژگون شده مهاجران در مدیترانه که تصور می شود ۴۰۰ سرنشین آن غرق شده باشند می گویند که هیجان ناشی از دیدن امدادگران باعث حادثه شد.
آنها به مقام ها گفتند که قایق بزرگ مهاجران زمانی واژگون شد که بسیاری از مهاجران با نزدیک شدن کشتی نجات به یک طرف عرشه هجوم بردند.
گارد ساحلی ایتالیا حدود ۱۴۰ نفر را روز دوشنبه از کشتی واژگون شده نجات داد. بازماندگان می گویند بیش از ۵۰۰ نفر سوار این کشتی بودند.
جو میلمن سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت (آی او ام) به رویترز گفت که حداقل یک سوم آنها زنان و کودکان بودند.
حادثه روز دوشنبه یکی از ناگوارترین فاجعه ها در مدیترانه توصیف می شود.
سازمان های کمک رسانی می گویند که برای نجات جان شمار فزاینده کسانی که برای رسیدن به اروپا در شرایط نامطمئن به آب های مدیترانه می زنند، تلاش کافی صورت نمی گیرد.
در سه ماه و نیم از آغاز سال تاکنون نزدیک به ۲۰ هزار نفر برای گریز از فقر و مناقشه این سفر پرمخاطره به ایتالیا را انجام داده اند. سال گذشته مجموعا حدود ۱۷۰ هزار نفر به سواحل این کشور رسیدند که یک رکورد تازه بود.
در روزهای اخیر تقریبا ۱۰ هزار نفر از آب گرفته شده اند و قایق های بیشتری به سوی ساحل ایتالیا در حرکت هستند.
امسال بیش از ۵۰۰ نفر در تلاش برای عبور از مدیترانه مرده اند که ۳۰ برابر آمار مرگ در مدت مشابه سال گذشته است.
اگر آمار مرگ در فاجعه دوشنبه تایید شود شمار آنها به ۹۰۰ نفر خواهد رسید.
همزمان سازمان پزشکان بدون مرز گفت که شمار بی سابقه ای از پناهجویان وارد جزایر دودکانس یونان در نزدیکی ساحل جنوب غربی ترکیه می شوند.
این سازمان گفت که روزانه ۱۰۰ مهاجر تازه به آنجا می رسند و یونان و اتحادیه اروپا را ترغیب کرد برای استقبال از آنها بیشتر تلاش کنند.
اواخر سال گذشته اتحادیه اروپا عملیات نجات دریایی را محدود کرد چون بعضی استدلال می کردند که این خدمات مشوق مهاجران تازه است. با این حال به نظر نمی رسد که آن سیاست مهاجران را منصرف کرده باشد.
بیش از ۲۸۰ هزار نفر سال گذشته به طور غیرقانونی وارد اتحادیه اروپا شدند که بسیاری از آنها از سوریه، اریتره و سومالیا می گریختند.
آمار مرگ مهاجرانی که در سال ۲۰۱۴ هنگام تلاش برای رفتن به اروپا در دریا جان باختند حدود ۳۴۰۰ نفر رقم زده می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر