۱۳۹۴ فروردین ۲۹, شنبه

نمایش فیلم سینمایی موسی "اکسدوس" در مراکش نیز ممنوع شد

.
نمایش فیلم جنجال‌برانگیز "اکسدوس" در مراکش نیز ممنوع اعلام شد. گلشیفته فراهانی، در این فیلم نقش زن فرعون را ایفا کرده است.

به گزارش «محبت نیوز» نمایش فیلم جنجال‌برانگیز "اکسدوس" در مراکش نیز ممنوع اعلام شد. گفته شده کارگردان بریتانیایی، ریدلی اسکات، در نمایش واقعیت‌های تاریخی مرتکب "اشتباه" شده است. گلشیفته فراهانی، در این فیلم نقش زن فرعون را ایفا کرده است.
در همین ارتباط خبرگزاری آلمان گزارش داد، "کمیسیون فیلم" مراکش، در نامه‌ای به سینماهای این کشور نمایش فیلم "اکسدوس"، ساخته‌ کارگردان بریتانیایی، ریدلی اسکات را به دلیل "تحریف تاریخ" ممنوع اعلام کرد.
گلشیفته فراهانی در این فیلم که برگرفته از کتاب مقدس (عهد عتتیق) است، نقش نفرتیتی زن فرعون را بازی می‌کند. این فیلم خروج قوم یهود از مصر را به رهبری موسای نبی دستمایه قرار داده است.
پیش از این مصر و امارات متحده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عربی نیز نمایش فیلم یادشده را ممنوع اعلام کرده بودند. جابر عصفور، وزیر فرهنگ مصر در این رابطه گفته بود که نقش یهودی‌ها در ساختن اهرام مصر در فیلم "اشتباه" است.
به گفته‌ او، این بناها پیش از میلاد مسیح و "پیش از ظهور پیامبر قوم یهود" ساخته شده است.
در فیلم سه بعدی اکسدوس که با بودجه‌ای حدود ۱۴۰ میلیون دلار ساخته شده، کریستین بل نقش نبی یهودیان، جوئل ادگورتون، نقش فرعون رامسس دوم (فرمانروای مصر) و سیگورنی ویور، نقش مادر رامسس دوم را بر عهده دارند.


"اکسدوس" در دو هفته‌‌ نخست اکران در آمریکای شمالی، حدود ۴۶ میلیون دلار فروش کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر