۱۳۹۴ فروردین ۲۴, دوشنبه

تخریب آثار باستانی بازمانده از دوره آشوریان توسط داعش

.
اسلامگرایان داعش در ادامه اقدامات وحشیانه و ضد فرهنگی خود در کشور عراق، آثار باستانی بازمانده از دوره آشوریان در یکی از اماکن باستانی این شهر را به طور کامل تخریب کرد.

به گزارش « محبت نیوز»، دفتر اطلاع رسانی ایالت نینوا وابسته به گروه تروریستی اسلامگرای داعش، ویدوئویی در پایگاه یوتیوپ منتشر کرده است که تخریب کامل آثار باستانی این شهر که از دوره آشوریان بازمانده است را نشان می دهد.
به نقل از شفقنا، در این ویدئوی هفت دقیقه ای، عناصر داعش اقدام به تخریب آثار بازمانده از دوره آشوریان از جمله نمرود می کنند که به قرن سیزدهم قبل از میلاد بازمی گردد.
یکی از عناصر این گروه در این ویدئو ضمن تهدید آمریکا می گوید: به خدا سوگند آثار شرک و حتی قبور را در دیارشان نابود می کنیم، صلیب را می شکنیم و کاخ سیاه(منظور کاخ سفید) را در آمریکا خانه کفر در هم می شکنیم.


دولت عراق پیش از این اعلام کرده است اسلامگرایان افراطی داعش، با استفاده از بولدوزر تخریب آثار باستانی شهر «نمرود» متعلق به دوره آشوریان را آغاز کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت جهانگردی و آثار باستانی عراق نیز اعلام کرد: نیروهای گروه حکومت اسلامی در حمله خود به میراث فرهنگی عراق، با استفاده از بولدوزر و دیگر وسایل نقلیه سنگین به تخریب شهر باستانی «نمرود» پرداخت. شهر نمردود، یکی از نگین های تمدن دوران آشوریان است که در قرن ۱۳ پیش از میلاد در نزدیکی رود دجله بنا شده است. این شهر در ۳۰ کیلومتری شهر موصل قرار دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر