۱۳۹۴ فروردین ۲۸, جمعه

قهرمانی ایران در جام‌جهانی کشتی آزاد؛ نظرات شما

قهرمانی ایران در جام‌جهانی کشتی آزاد؛ نظرات شما

  • 16 آوریل 2015 - 27 فروردین 1394
  •  
  • 3اظهارنظر
قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد ایران در جام‌جهانی
تیم ملی کشتی آزاد ایران توانست برای چهارمین بار پیاپی قهرمان جام‌جهانی شود. ایران در این مسابقات ابتدا هشت بر صفر بلاروس را شکست داد و سپس با نتایج مشابه هفت بر یک مقابل ترکیه و آذربایجان پیروز شد و در فینال نیز توانست آمریکا را پنج بر سه شکست دهد. در حالی که معمولا از رقابت‌های "قهرمانی جهان" و المپیک بیشتر از مسابقات جام‌جهانی استقبال می شود، این دوره از مسابقات جام جهانی لس‌آنجلس با استقبال کم نظیری روبرو شد و بازخورد وسیعی در شبکه‌های اجتماعی، روزنامه‌های ورزشی و در میان دولتمردان داشت.
به نظر شما دلیل موفقیت و نمایش قدرتمند ایران در این تورنمنت چیست؟ فکر می‌کنید چرا این دوره از مسابقات جام جهانی با استقبال بالای مردم و مسئولان دولتی روبرو شد؟
هر چهار قهرمانی ایران در جام‌جهانی در خارج از کشور با مدیریت رسول خادم بدست آمده و همچنین بسیاری از کارشناسان نمایش قابل توجه کشتی‌گیران حاضر در جام‌جهانی از نظر فنی و بدنی را نتیجه حضور خادم می‌دانند و معتقدند او علاوه بر ترکیب اصلی تیم‌ملی در پشتوانه‌سازی هم موفق عمل کرده است. این در حالی است که بعضی از کارشناسان معتقدند سابقه خادم در کشتی آزاد موجب شده او به این رشته در مقایسه با کشتی فرنگی، بهای بیشتری بدهد.
عملکرد رسول خادم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ فکر می‌کنید فدراسیون کشتی ایران در کشتی آزاد و فرنگی عملکرد یکسانی داشته است؟
کشتی‌گیران نسبت به سایر ورزشکاران مدال‌آور حقوق کم‌تری می‌گیرند و به نظر می‌رسد از «پاداش ویژه قهرمانی» هم برخودار نیستند. با این که کشتی مدال‌آورترین ورزش ایران در المپیک هست، شماری از منتقدان می‌گویند که محبوبیت آن چه در ایران و چه در جهان قابل مقایسه با رشته‌هایی مانند فوتبال نیست.
فکر می‌کنید میزان توجه مسئولان به رشته‌های مختلف و بودجه‌‌ آن‌ها باید طبق محبوبیت آن‌ها باشد یا مدال‌هایی که کسب می‌کنند؟ آیا با دادن جوایز ویژه‌ای مانند حواله ورود خودرو به ورزشکاران نخبه موافق هستید؟
اگر دوست دارید در برنامه نوبت شما شرکت کنید می‌توانید اطلاعات تماس خود را برای بی‌بی‌سی فارسی بفرستید تا با شما تماس گرفته شود.
تماس با نوبت شما:
شماره‌های تلفن‌: ۰۰۴۴۲۰۷۷۶۵۰۰۷۷ و ۰۰۴۴۲۰۷۷۶۵۰۰۷۸
پیامک: ۰۰۴۴۷۸۹۴۶۲۱۱۱۹
ایمیل: shoma@bbc.co.uk
فیسبوک: facebook.com/bbcshoma
توییتر: bbcshoma@
همچنین می توانید دیدگاه‌های خود را در این باره در فرم نظرخواهی زیر بنویسید تا در برنامه نوبت شما مطرح شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر