۱۳۹۴ فروردین ۲۷, پنجشنبه

پوتین: دولت اوکراین با محاصره اقتصادی، شرق اوکراین را مسدود کرده است

پوتین: دولت اوکراین با محاصره اقتصادی، شرق اوکراین را مسدود کرده است

  • 2 ساعت پیش
ولادمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ضمن اصرار بر آنکه در اوکراین "هیچ سرباز روسی وجود ندارد" گفت که دولت اوکراین است که مناطق تحت کنترل نیروهای مورد حمایت روسیه در شرق اوکراین را با محاصره اقتصادی، مسدود کرده است.
آقای پوتین در یک برنامه تلویزیونی زنده که مردم در آن می توانستند از طریق تلفن با استودیو تماس بگیرند، به سوال های مردم جواب می داد.
رهبران کشورهای غربی و ناتو می گویند که شواهد روشنی وجود دارد که روسیه به شورشیان با نیروی نظامی و سلاح های سنگین کمک کرده است. روسیه این را انکار می کند و اصرار دارد که روسهای طرفدار شورشیان افراد "داوطلب" هستند.
آقای پوتین همچنین در طی این برنامه گفت کسانی که دستور قتل بوریس نمتسوف، یکی از مخالفان سرسختش را صادر کردند ممکن است هیچ وقت شناسایی نشوند.
آقای نمتسوف، معاون سابق نخست وزیر روسیه و از سیاستمداران کهنه کار لیبرال که به شدت با آنچه دخالت روسیه در جنگ داخلی اوکراین می دانست مخالف بود، روز ۲۷ فوریه درحالی که با دوست دخترش در نزدیکی کرملین قدم می زد به ضرب چند گلوله به قتل رسید.
پنج مظنون که همه آنها اهل چچن‌اند در بازداشت به سر می برند و آقای پوتین این قتل را "خجالت آور" توصیف کرده است.

فروش موشک به ایران

سخنگوی دولت روسیه گفت که حدود ۲۳% از سوال ها مربوط به خدمات اجتماعی بود
در بخشی از این برنامه از آقای پوتین درباره موشک‌های اس-۳۰۰ که قرار است روسیه به ایران صادر کند سوال شد.
آقای پوتین در پاسخ، مجددا اعلام کرد که تحویل این موشک‌ها به ایران تحریم‌های سازمان ملل متحد در ارتباط با فعالیت های هسته ای ایران را نقض نمی کند.
او اضافه کرد که این سامانه موشکی تهدیدی علیه اسرائیل نخواهد بود و "صرفا یک سلاح بازدارنده است."
به گفته خبرنگار بی‌بی‌سی سوال هایی که در برنامه مطرح می شد، از پیش انتخاب شده بودند و هیچ کدام بیش از حد انتقادی یا شخصی نبودند.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که حدود ۲۳% از سوال ها مربوط به خدمات اجتماعی و بعد از آن به نگرانی های مردم به مسئله مسکن و خدمات محلی مربوط می شد.

دوران سخت اقتصادی

ولادمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه می گوید که کشورش می تواند با استفاده از تحریم هایی که از سوی غرب اعمال شده است، خودکفا شده، به این ترتیب موفق به توسعه و احیای اقتصادی شود.
این سیزدهمین برنامه از این دست بود. این برنامه ها معمولا به مدت ۴ ساعت طول می کشد. حدود ۲ میلیون سوال برای این برنامه ارسال شده بود.
آقای پوتین خطاب به صاحبان تجارت گفت که انتظار ندارد تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکا علیه این کشور بر سر عملیات نظامی روسیه در اوکراین به این زودی ها برداشته شود.
او گفت: "ما باید از این موقعیت استفاده کنیم تا به سطوح جدیدی از توسعه دست یابیم."
سارا رینزفورد، خبرنگار بی‎بی‎سی در مسکو می گوید با آنکه این برنامه از قبل کاملا طراحی شده است، "باز هم نشانگر نگرانی های واقعی مردم روسیه است."
از زمانی که آقای پوتین قدرت را در دست گرفته است، این اولین سالی است که درآمد خالص مردم کاهش یافته است.
آقای پوتین گفت که با افزایش ارزش روبل، دو سال طول خواهد کشید تا اقتصاد روسیه احیا شود. او در عین حال هشدار داد که تولیدات صنعتی ممکن است بیش از پیش کاهش یابد.
او گفت که علائم تشویق کننده نیز مشاهده می شود زیرا بخش کشاورزی در حال توسعه و جایگزین شدن مواد غذایی غربی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر