۱۳۹۴ اردیبهشت ۳۰, چهارشنبه

پیشنهاد ۳۳۲ میلیارد تومانی برای خرید پرسپولیس، ایران خودرو مشتری استقلال

پیشنهاد ۳۳۲ میلیارد تومانی برای خرید پرسپولیس، ایران خودرو مشتری استقلال

شرکت استیل آذین ایرانیان بالاترین پیشنهاد را برای خرید باشگاه پرسپولیس ارائه داده استمزایده چهارم واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تهران برگزار شد و شرکت‌های استیل آذین ایرانیان، بهنام پیشروی کیش و سرمایه‌گذاری نیوان ابتکار پیشنهادهای خود را برای خرید باشگاه پرسپولیس ارائه کردند. شرکت سرمایه‌گذاری سمند هم متقاضی خرید باشگاه استقلال تهران شد.
دور سوم مزایده واگذاری این دو تیم نزدیک به سه هفته پیش برگزار شد که در آن دو شرکت استیل آذین ایرانیان و بهنام پیشروی کیش متقاضی خرید باشگاه پرسپولیس بودند، اما باشگاه استقلال هم پیشنهادی برای خرید نداشت.
سازمان خصوصی سازی ایران، پس از یک هفته بررسی صلاحیت متقاضیان خرید باشگاه پرسپولیس در نهایت اعلام کرد که هیچ کدام از دو شرکت متقاضی "اهلیت" لازم برای خرید باشگاه را ندارند و سرنوشت واگذاری به بخش خصوصی به مزایده چهارم کشیده شد.
در مزایده چهارم سه شرکت خواستار خرید باشگاه پرسپولیس شدند که در این میان شرکت سرمایه‌گذاری نیوان ابتکار زیر مجموعه شرکت خودرو سازی سایپا است.
 
رقم‌های پیشنهاد‌های این سه شرکت برای خرید پرسپولیس:
    استیل آذین ایرانیان: ۳۳۲ میلیارد و ۶۶۶ میلیون و ۶۶۶ هزار و ۶۶۶ تومان
    بهنام پیشروکیش: ۳۲۹ میلیارد و ۸۸۸ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۸۸۸ تومان
    نیوان ابتکار: ۲۹۰ میلیارد تومان
 
تنها متقاضی خرید باشگاه استقلال شرکت سرمایه‌گذاری سمند بوده که برای خرید این باشگاه مبلغ ۲۹۰ میلیارد و پانصد میلیون تومان را پیشنهاد داده است، این شرکت زیر مجموعه شرکت خودروسازی ایران خودرو است.
 
عبدالله پوری‌حسینی، رئیس سازمان خصوصی سازی ایران در مورد برگزاری مزایده چهارم گفته است: "خوشبختانه چهار متقاضی خرید پرسپولیس و استقلال به موقع سپرده‌های خود را برای شرکت در مزایده واریز کردند. فقط مانده که هیئت سه نفره واگذاری اهلیت دوستان را تأیید کند. به این ترتیب برنده مزایده نهایتاً‌ تا یکشنبه آینده اعلام می‌شود تا دو تیم برای فصل آینده مشکلی نداشته باشند."
 
رئیس سازمان خصوصی سازی ایران تاکید کرده که ارائه بالاترین پیشنهاد به معنای برنده شدن در مزایده نیست و اهلیت متقاضیان باید مورد تایید قرار بگیرد.
آقای پوری‌حسینی گفت: "در مزایده قبلی نقصی در شرکت استیل آذین وجود داشت که ما به آنها تذکر دادیم. امیدواریم این تذکر مفید واقع شده باشد."
+13
رأی دهید
-6

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر