۱۳۹۴ خرداد ۱۰, یکشنبه

افخم: توقف بررسی مدارک فارغ‌التحصیلان پزشکی در آمریکا و کانادا تبعیض‌آمیز است

افخم: توقف بررسی مدارک فارغ‌التحصیلان پزشکی در آمریکا و کانادا تبعیض‌آمیز است

  • 2 ساعت پیش
مرضیه افخم می‌گوید ایران اقدامات لازم را برای رفع محدودیت‌ها علیه اتباع خود بررسی می‌کند
مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران، توقف بررسی و تایید مدارک فارغ‌التحصیلان پزشکی ایران در آمریکا و کانادا را اقدامی "نادرست و تبعیض‌آمیز" دانست.
به گفته خانم افخم، ایران اقدامات لازم برای رفع محدودیت‌های وضع شده علیه اتباع خود را در دست بررسی دارد.
سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته است: "استفاده ابزاری از حق آموزش و تحصیل که در زمره حقوق بنیادی انسان‌هاست اقدامی نادرست و تبعیض‌آمیز است، به ویژه که این رشته تحصیلی با سلامت و جان سایر انسان‌ها ارتباط مستقیم دارد."
اخیرا شورای پزشکی کانادا و کمیسیون آموزشی فارغ‌التحصیلان پزشکی خارجی در آمریکا اعلام کردند که روند تایید مدارک دانش‌آموختگی پزشکی در ایران را متوقف کرده اند.
این دو نهاد آمریکایی و کانادایی دلیل توقف این روند را محدودیت‌هایی دانستند که از سوی دفتر کنترل دارایی‌های خارجی در وزارت داریی آمریکا در ارتباط با تحریم‌های ایران وضع شده است.
خانم افخم از تصمیم کمیسیون‌های آموزشی فارغ‌التحصیلان پزشکی در کانادا و آمریکا ابراز تاسف کرده و گفته است که "فارغ‌التحصیلان ایرانی همواره در زمره برترین‌ها در این رشته بوده و هستند".
مقام‌های هر دو نهاد مسئول رسیدگی به مدارک تحصیلی فارغ‌التحصیلان پزشکی در کانادا و آمریکا گفته‌اند که به دنبال یافتن راه حلی جایگزین برای از سرگیری روند تایید مدارک فارغ‌التحصیلان ایرانی در رشته‌های پزشکی هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر