۱۳۹۴ خرداد ۹, شنبه

یک استاد اصولگرای دانشگاه: هر روز میزان ارتداد دینی در دانشگاه بیشتر میشود

یک استاد اصولگرای دانشگاه: هر روز میزان ارتداد دینی در دانشگاه بیشتر میشود

ما مقتضیات زمان را بر اساس رسانه­ها می­دانیم و با سانسور و بایکُوت کردن نمی­توان مشکلات را حل کرد و این راه حل مناسبی نیست؛ نمیتوانیم با رسانه بجنگیم.

به گزارش پارسینه، ابراهیم فیاض، استاد دانشگاه در نشست هم­اندیشی«جوان امروز؛ مخاطب­شناسی و نیازسنجی» که در سالن اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، خاطرنشان کرد: تا صبحت از بحث جوان می شود، مسأله بحران پیش می­آید که جوان یعنی حرکت به سوی آینده است.
 
وی اظهار داشت: امروز وضعیت دانشگاه­ها را مشاهده می­­کنیم که روز به روز بدتر می­شود و هر روز دارد بحث ارتداد دینی در این مکان های آموزش بیشتر می­شود و این نشان از عدم موفقیت ما است. استاد دانشگاه تصریح کرد: ما مقتضیات زمان را بر اساس رسانه­ها می­دانیم و با سانسور و بایکُوت کردن نمی­توان مشکلات را حل کرد و این راه حل مناسبی نیست؛ نمی­توانیم با رسانه بجنگیم. فیاض گفت: تکنولوژی می­آید و نمی توانیم با آن بجنگیم و باید جهان گشوده را داشته باشیم نه جهان بسته را؛ باید خودمان به استقبال آن برویم.
 
فیاض درباره اهمیت تشخیص نیاز ابراز داشت: فرهنگ با زندگی تطبیق دارد و زندگی روزمره ما چه وضعی دارد که فرهنگ آن را خلق می­کند؛ کامپیوتر یک نیاز است که اگر آن نیاز را تشخیص دهیم، می­شود فرصت و اگر تشخیص داده نشود، تهدید خواهد شد. وی یادآور شد: در کره جنوبی از اینترنت سالانه 200 میلیارد دلار درآمد کسب می­کنند؛ اما در ایران اینترنت برای ما تهدید شده و باید هزینه کنیم تا با آن مقابله کنیم؛ این نیاز سنجی بسیار مهم است که اگر صورت نگیرد تهدید می­شود. فیاض خاطرنشان کرد: بروید ببینید که اگر تئوری بیاید، نیاز ایجاد می­کند و تئوری­ها برای گفتمان­سازی می­آیند و اگر گفتمان صورت گرفت، قدرت در جامعه می­آید و قدرت­ها نیاز در جامعه را ایجاد می­کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر