۱۳۹۴ اردیبهشت ۳۰, چهارشنبه

قاتل عمو بخشیده شد


قاتل عمو بخشیده شد

جوانی که به‌خاطر اختلاف برسر راه‌اندازی باشگاه بدنسازی با عمویش درگیر شده و او را به قتل رسانده بود، با اعلام رضایت اولیای دم از قصاص نجات یافت.
 
روز 6دی‌ماه سال91 کارآگاهان اداره دهم آگاهی در جریان وقوع درگیری مرگباری در منطقه نازی‌آباد قرار گرفتند. ماجرا از این قرار بود که پسری جوان در جریان درگیری با عمویش، او را با ضربه چاقو به قتل رساند و پسر و همسر وی را نیز مجروح کرد و گریخت. به‌دنبال این جنایت تحقیقات برای دستگیری متهم به قتل آغاز شد اما او به محل نامعلومی گریخته بود و هیچ‌کس از مخفیگاهش اطلاعی نداشت.
با این حال 3‌ماه بعد کارآگاهان جنایی به اطلاعاتی درباره مخفیگاهش دست یافتند و وی را دستگیر کردند. متهم به قتل در جریان بازجویی‌های مقدماتی به قتل عمویش اعتراف کرد و گفت ناخواسته باعث مرگ عمویش شده و از کاری که کرده پشیمان است. با وجود این، پرونده اتهامی‌اش با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.
    در دادگاه
در جلسه محاکمه که در شعبه113 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی حسین اصغر‌زاده برگزار شد، فرزندان نجات به‌عنوان اولیای دم خواستار قصاص پسرعموی‌شان شدند و گفتند که به هیچ وجه از خون پدرشان نمی‌گذرند. در ادامه متهم در دفاع از خود گفت: من قبول دارم که باعث مرگ عمویم شدم اما برای این کار انگیزه‌ای نداشتم. او ادامه داد: ما و خانواده عمویم در یک ساختمان زندگی می‌کردیم.
 
من زیرزمین خانه‌مان یک باشگاه بدنسازی راه انداخته بودم اما عمویم و خانواده‌اش با این کار مخالف بودند. عمویم می‌گفت یا باید بابت باشگاه بدنسازی به او اجاره بدهم یا اینکه پسرش شریکم شود. اما من با پیشنهادش مخالف بودم. از همان روز اختلاف بین ما شروع شد و مدام با یکدیگر درگیری داشتیم.
 
روز حادثه از خانه‌مان بیرون آمدم و در راهرو پسرعمویم را دیدم. او یک چاقو در دستش پنهان کرده بود و وقتی به او رسیدم به طرفم حمله کرد. من هم از خودم دفاع کردم. همان لحظه عمو و زن عمویم از خانه بیرون آمدند و در هواداری از پسرشان با من درگیر شدند. من هم چاقو را از دست پسرعمویم گرفتم و چند ضربه زدم.
 
نمی‌دانم ضربه‌ها را چطور و به چه‌کسی زدم اما آنها زخمی شدند و من هم فرار کردم و ۳‌ماه خودم را از دید پلیس مخفی کردم اما سرانجام دستگیر شدم. من نیتی برای این کار نداشتم. به‌رغم دفاعیات مرد جوان خانواده عمویش تأکید کردند خواسته‌شان قصاص اوست. به این ترتیب از آنجا که همه شواهد و مدارک علیه متهم بود، قضات دادگاه وی را به قصاص محکوم کردند. هرچند او و وکیل مدافعش به رأی دادگاه اعتراض کردند ولی قضات شعبه16 دیوان‌عالی کشور این رأی را تأیید کردند. به این ترتیب پرونده به واحد اجرای احکام دادسرای امور جنایی فرستاده شد.
    بخشش، در آخرین روزها
مرد جوان فاصله چندانی با چوبه دار نداشت. او می‌دانست درصورتی که فرزندان عمویش او را نبخشند به‌زودی مجازات خواهد شد. به همین دلیل خانواده‌اش تلاش کردند رضایت آنها را جلب کنند. در این میان برخی بزرگان فامیل نیز پادرمیانی کردند تا اینکه سرانجام اولیای دم تصمیم سرنوشت‌سازی‌ گرفتند.
آنها چند روز قبل در دادسرای امور جنایی تهران حاضر شدند و پای صورتجلسه‌ای را امضا کردند که براساس آن از حق خود برای قصاص گذشت کرده و اعلام کردند برای رضای خدا او را بخشیده‌اند. به این ترتیب جوان قاتل که فاصله چندانی تا چوبه دار نداشت به زندگی بازگشت.براساس این گزارش، قرار است این جوان به‌زودی در دادگاه کیفری استان تهران برای رسیدگی به جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر