۱۳۹۴ آذر ۱۶, دوشنبه

ناتو: ما نمی توانیم بجای مسلمانان با داعش بجنگیم

ناتو: ما نمی توانیم بجای مسلمانان با داعش بجنگیم

دبیرکل ناتو، گفت که ناتو نمی تواند بجای مسلمانان با گروه تروریستی داعش بجنگند.
به گزارش «محبت نیوز» جنز استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، اعزام نیروی زمینی به سوریه برای جنگ با داعش را رد کرد و گفت که ناتو نمی تواند بجای مسلمانان با گروه تروریستی داعش بجنگند. او گفت که ناتو نیروهای محلی را برای این جنگ تقویت می کند.
به گفته العربیه استولتنبرگ که با یک روزنامه سویسی مصاحبه می کرد گفت: “این موضوع در دستور کار ائتلاف و ناتو قرار ندارد.”
او افزود: “آمریکا نیروهای ویژه به تعداد محدودی دارد. در برنامه تقویت نیروهای محلی قرار دارد. این کار آسانی نیست، اما تنها گزینه است.”
او گفت که این جنگی بین غرب و دنیای اسلام نیست، بلکه جنگ بر ضد “تروریسم و افراط گرایی” است.
او افزود: “مسلمانان در خط مقدم جبهه هستند. بیشتر قربانیان این جنگ مسلمانانند، و بیشتر آنها که با داعش می جنگنند هم مسلمان هستند. ما نمی توانیم بجای آنها با داعش بجنگیم.”
استولتنبرگ گفت که ناتو به ترکیه در تقویت دفاع هوایی خود کمک می کند. ترکیه ماه گذشته یک جت جنگنده روسیه را سرنگون کرد. ائتلاف مجموعه ای از اقدامات را برای ترکیه تا پیش از کریسمس اتخاذ می کند.
او افزود که تنش بین ترکیه و روسیه لازم است که آرام بگیرد.
او گفت: “اکنون مهم است که تنش زدایی شود و راهکاری برای جلوگیری از چنین پیش آمدهایی در آینده بوجود آید. ما شاهد افزایش حضور نظامی روسیه از مناطق شمالی تا مدیترانه هستیم. لازم است تا جلوی چنین اتفاقاتی در مناطق دیگر هم گرفته شود.”
او از روسیه خواست تا “نقش سازنده تری در جنگ با داعش به عهده بگیرد. تا کنون روسیه به دیگر گروهها حمله کرده و تمرکز اصلی را بر حمایت از رژیم اسد گذاشته است.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر