۱۳۹۴ آذر ۲۸, شنبه

مشق «شهادتین» مدارس آگوستا در آمریکا را به تعطیلی کشاند

مشق «شهادتین» مدارس آگوستا در آمریکا را به تعطیلی کشاند

مدارس منطقه «آگوستا» در ایالت ویرجینیای آمریکا به دلیل اعتراض به تمرین خوشنویسی عبارت «لا اله الا الله، محمد رسول‌الله» در دبیرستان «ریورهدز» تعطیل شدند.
به گزارش «محبت نیوز» به نقل از روزنامه «گاردین»، مدارس منطقه «آگوستا» در ایالت ویرجینیای آمریکا روز جمعه به دلیل افزایش اعتراض‌ها در مورد وجود مطالب اسلامی در یکی از دروس دانش‌آموزان، تعطیل شد.
مسئولان مدارس اعلام کردند که هیچ تهدیدی دریافت نکرده‌اند که به خاطر آن مدرسه را تعطیل کنند، اما از لحن شاکیان که برخی از اهالی ویرجینیا هم نبودند، نگران شده بودند.
مقامات مدرسه، در بیانیه‌ای اعلام کردند: ما متأسفیم که مجبوریم این کار را انجام دهیم؛ اما به خاطر توصیه‌های نهادهای امنیتی و سازمان مدارس آگوستا، احتیاطن این کار را می‌کنیم.
خشم و اعتراض در مورد این درس زمانی شدت گرفت که معلم کلاس «جغرافیای جهان» در دبیرستان «ریورهدز» هفته گذشته از دانش‌آموزان کلاسش خواست تا تکلیفی را تکمیل کنند. این تکلیف تمرین خوشنویسی شهادتین به زبان عربی بود (!)
در این تمرین دانش‌آموزان می‌بایست عبارت «اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله» را مطابق نمونه خوشنویسی می‌کردند .
در جلسه‌ای که با والدین دانش‌آموزان برگزار شد، یکی از والدین این کار را ترویج آموزه‌های دینی غلط دانست، درحالی که سایر پدر و مادرها خشمگین بودند و برخی نیز خواستار اخراج آن معلم شدند.
شریل لاپورت، معلم آن کلاس از اظهار نظر خودداری کرد.
در راستای بدبینی آمریکایی ها به اسلام  افراطی پس از اینکه دانش آموزان این تکلیف را به خانه بردند والدین دانش آموزان با این تصور که معلم مدرسه می خواهد دین فرزندانشان را تغییر دهد خواستار برخورد با این معلم شدند.
یکی از والدین می گوید: حاضر نیستم فرزندم را پای درس معلمی بنشانم که قصد دارد او را مسلمان کند در حالی که خودم «مسیحی» هستم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر