۱۳۹۴ آذر ۲۷, جمعه

«محمد» پرهزینه ترین فیلم تاریخ سینمای ایران از اسکار حذف شد

«محمد» پرهزینه ترین فیلم تاریخ سینمای ایران از اسکار حذف شد

فیلم «محمد رسول الله» ساخته مجید مجیدی که به‌عنوان نماینده سینمای ایران برای شرکت در بخش فیلم‌های خارجی زبان اسکار ۲۰۱۶ انتخاب شده بود از سوی آکادمی اسکار از دور رقابت‌ها کنار گذاشته شد.
به گزارش «محبت نیوز»  آکادمی اسکار شامگاه روز پنج‌شنبه ۱۷ دسامبر / ۲۶ آذر اسامی ۹ فیلمی را که به دور بعدی بخش اسکار خارجی زبان راه یافتند اعلام کرد اما نام فیلم «محمد رسول الله» در این فهرست نبود.
فیلم «محمد» نه تنها پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران است، بلکه وسیع‌ترین تبلیغات هم برای آن انجام شده است.
به گفته زمانه، این فیلم به طور هم‌زمان در ۴۰ سینمای تهران و ٩٨ سینمای شهرستان‌ها در شهریورماه به نمایش درآمد و هم‌زمان در جشنواره فیلم مونترال هم در بخش غیررقابتی نمایش داده شد. با این حال نمایش این فیلم در خارج از ایران با مخالفت برخی از کشورهای مسلمان سنی روبه‌رو شد.
در مهرماه سال جاری، کمیته انتخاب فیلم برای اسکار ۲۰۱۶ در ایران، از بین ۱۰ فیلم، «محمد» را به‌عنوان نماینده سینمای ایران برای شرکت در بخش فیلم‌های خارجی زبان اسکار انتخاب کرده بود.
مجید مجیدی در سال ۱۹۹۸ با فیلم «بچه‌های آسمان» در جمع پنج فیلم نهایی برای دریافت اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان اسکار قرار گرفته بود.
آکادمی اسکار اسامی ۹ فیلمی را که به دور بعدی بخش اسکار خارجی زبان راه یافتند از این قرار معرفی کرد: «عهد کاملن جدید» ساخته ژکو وان دورمل از بلژیک، «در آغوش گرفتن ابلیس» ساخته سیرو گوئراو از کلمبیا، «یک جنگ» به کارگردانی توبیاس لیندهولم از دانمارک، «شمشیرباز» ساخته کلاوس هارو از فنلاند، «موستانگ» اثر دنیس گامز ارگوون از فرانسه، «هزارتوی دروغ‌ها» به کارگردانی جیولیو ریچارلی از آلمان، «پسر سائول» ساخته لازلو نمس از مجارستان، «زنده باد» ساخته پدی بریتناچ از ایرلند و «ذیب» اثر نجل ابونوار از اردن.
پنج نامزد نهایی بهترین فیلم خارجی زبان اسکار ۲۰۱۶ روز ۱۴ ژانویه سال آینده میلادی (۲۴ دی) معرفی می‌شوند.
سال گذشته، «ایدا» ساخته پاول پاولیکوفسکی از لهستان برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی ‌زبان شد.
اصغر فرهادی، فیلمنامه‌نویس و کارگردان ایرانی با فیلم «جدایی نادر از سیمین» در سال ۲۰۱۲ در دو بخش بهترین فیلمنامه غیراقتباسی و فیلم در بخش غیرانگلیسی‌زبان نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود و سرانجام اسکار این بخش را به دست آورد.
هشتادوهشتمین دوره جوایز اسکار ۲۸ فوریه ۲۰۱۶ (۱۰ اسفند) در هالیوود برگزار می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر