۱۳۹۴ آذر ۲۲, یکشنبه

ممنوعیت برگزاری مراسم‌های تاسوعا و عاشورا در باکو

ممنوعیت برگزاری مراسم‌های تاسوعا و عاشورا در باکو

معاون رئیس کمیته دولتی امور دینی در جمهوری آذربایجان اعلام کرد اجرای مراسم تاسوعا و عاشورا در این کشور ممنوع خواهد شد.
به گزارش «محبت نیوز» «گوندوز اسماعیل اف» معاون رئیس کمیته دولتی امور دینی در جمهوری آذربایجان اعلام کرد اجرای مراسم تاسوعا و عاشورا در این کشور ممنوع خواهد شد.
اسماعیل اف افزود : امروز در قوانین حاکم بر جمهوری اذربایجان خلاء هائی وجود دارد، برخی نیز با استفاده از این خلاء موجود در مراسم های عاشورا پرچم های قرمز و سیاه (پرچم های حسینی) برداشته و یا مراسم های شبیه خوانی برگزار می نمایند.
وی همچنین به شدت از افزایش گرایش جوانان جمهوری آذربایجان برای تحصیلات دینی در کشورهای دیگر انتقاد کرد.
به گزارش مشرق، تاکید این مقام دولتی جمهوری آذربایجان به برنامه ریزی برای ممنوعیت برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا در شرایطی است که پارلمان جمهوری آذربایجان جمعه گذشته نیز با تصویب قانونی ، نصب پرچم های حسینی در معابر و خیابان ها را ممنوع و مجازات نقدی (تا پنج هزار یورو) و یک سال حبس برای متخلفان از این قانون در نظر گرفت.
همچنین حدود دو هفته پیش صدها نفر از قشون وزارت کشور جمهوری آذربایجان با حمله به مجلس اربعین  در منطقه نارداران در حومه باکو ، پنج نفر از شیعیان را کشته و دهها نفر را زخمی و بازداشت کرد و کلیه پرچم های حسینی را از کوچه و خیابانهای نارداران برچیدند.
سایت خبری پارالل جمهوری آذربایجان نوشت: وزارت کشور جمهوری آذربایجان همچنین با استقرار قشون چند هزار نفری ، مانع از برگزاری مراسم اربعین حسینی که در مرقد  رحیمه خاتون از خواهران امام رضا  در نارداران برگزار می شد ، جلوگیری کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر