۱۳۹۴ آذر ۲۴, سه‌شنبه

افزایش حفاظت از مساجد در سرتاسر آمریکا

افزایش حفاظت از مساجد در سرتاسر آمریکا

خبرگزاری رویترز در گزارشی از افزایش حفاظت از مساجد در سرتاسر ایالات متحده خبر داده است.
به گزارش «محبت نیوز»  با افزایش نگرانی ها از حملات اسلام هراسانه در آمریکا، همه مساجد و مراکز اسلامی از لس آنجلس گرفته تا پایتخت-واشینگتن دی سی- بر اقدامات امنیتی و حفاظتی خود افزوده اند.
مساجد آمریکا با توجه به بیم و نگرانی فزاینده نفرت پراکنی و حملات علیه مسلمانان آمریکا، تدابیر امنیتی را افزایش داده‌اند.
تیراندازی مرگبار اخیر در کالیفرنیا و حملات در پاریس بیم و نگرانی مقامات آمریکایی را برانگیخته است.
به خدمت گرفتن محافظان مسلح و همکاری با آژانس‌های امنیتی برای جلوگیری از حملات علیه مسلمانان از جمله تدابیر امنیتی است که در اماکن اسلامی حاکم شده است.
– در همین زمینه : سه مسجد در فرانسه بسته شد
ندیم بشیر، امام جماعت «مرکز اسلامی ایست پلانو» نزدیک دالاس در تگزاس درباره این موضوع گفت: از زمان حملات و انفجارهای پاریس در سیزده نوامبر تاکنون، برای حفاظت از مساجد، نگهبانان مسلح استخدام شده‌اند. ما سعی داریم تلاش‌های خود را در این جامعه بهبود بخشیم و وجهه بهتری کسب کنیم.
مسجدی در کورونادوی کالیفرنیا، در حومه لس‌آنجلس، در طول دو هفته گذشته به‌منظور افزایش تدابیر امنیتی ۱۰هزار دلار هزینه کرده است.
برخی از مسئولان مساجد و اماکن مذهبی همچون مرکز «جامعه مسلمانان منطقه آل دالس» در ویرجینیا اعلام کردند برای استخدام و حفظ نگهبانان در این اماکن دچار مشکل هستند.
رضوان جاکا، رئیس این مسجد، گفت: «مأموران امنیتی به‌علت ترس از صدمه دیدن (در واکنش‌های خشونت‌بار احتمالی به حوادث اخیر) استعفا دادند».
این مسجد هم اکنون نگهبانان مسلح را به خدمت گرفته است و محمد مجید، امام جماعت آن می‌گوید تدابیر امنیتی در برنامه‌هایی که کودکان در آن شرکت دارند، افزایش یافته است.
وی همچنین تصریح کرد: «ما نگران احساسات عمومی نسبت به مسلمانان در کل جامعه هستیم».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر