۱۳۹۴ دی ۲, چهارشنبه

ورود تروریست‌ها به اروپا تحت عنوان پناهجو با گذرنامه‌های جعلی

ورود تروریست‌ها به اروپا تحت عنوان پناهجو با گذرنامه‌های جعلی

مدیر اجرایی آژانس کنترل مرزی اتحادیه اروپا (فرانتکس) هشدار داد ترویست‌ هایی با گذرنامه‌های جعلی و تحت عنوان پناهجو وارد اتحادیه اروپا می‌شوند.
به گزارش «محبت نیوز » ، «فابریس لیجری» مدیر اجرایی آژانس کنترل مرزی اتحادیه اروپا (فرانتکس) هشدار داد ترویست‌هایی که با گذرنامه‌های جعلی و تحت عنوان پناهجو وارد اتحادیه اروپا می‌شوند، تهدید جدی علیه امنیت کشورهای این منطقه محسوب می‌شوند.
به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه آلمانی «دی ولت»، لیجری گفت، شبه نظامیان گروه داعش که بسیاری از شهرهای سوریه، عراق و لیبی را اشغال کرده‌اند اکنون تعداد زیادی گذرنامه در اختیار دارند که با استفاده از آنها ممکن است وارد اتحادیه اروپا شوند.
به گفته وی، افزون بر این، هجوم پناهجویانی از خاورمیانه که اروپا را به عنوان مقصد پناهندگی خود برگزیده‌اند، به آسانی قابل کنترل نیست و این امر تهدیدی جدی برای امنیت این منطقه محسوب می‌شود.
هفته گذشته، دو نفر در استانبول به اتهام تلاش برای قاچاق ۱۴۸ گذرنامه اروپایی سفید بازداشت شدند که در میان گذرنامه‌های توقیف شده، گذرنامه اتباع انگلیسی، ایرلندی، فرانسوی و آلمانی وجود داشت و همه این اسناد معتبر بودند.
پیشتر، رسانه‌های آمریکا با استناد بر نتایج تحقیقات اداره امنیت داخلی وزارت خارجه این کشور اعلام کردند اعضای داعش ممکن است تجهیزات لازم را برای چاپ گذرنامه‌های جعلی در اختیار داشته باشند و برخی از آنها با استفاده از این اسناد احتمالن به آمریکا سفر کرده‌اند.
مجله آلمانی فوکوس چندی پیش اعلام کرد گروه داعش سه هزار گذرنامه معتبر عراقی و سوریه را دزدیده است که می‌تواند از آنها برای اعزام افراد به اروپا استفاده کند.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر