۱۳۹۴ آذر ۲۲, یکشنبه

اوباما: همه مسلمانان و مسیحیان باید داعش را طرد کنند

اوباما: همه مسلمانان و مسیحیان باید داعش را طرد کنند

اوباما : مسلمانان در سراسر جهان باید هر گونه تفسیر انحرافی از اسلام را رد کنند، همه ما هم باید تعصب را، به همه اشکالش طرد کنیم.
به گزارش «محبت نیوز» در حالیکه مسلمانان و مسیحیان شهر سن برناردینو در یادبود قربانیان تیراندازی مرگبار روز نهم دسامبر در مسجد این شهر گردآمدند، رئیس جمهوری آمریکا از شهروندان خواست که در مقابل تعصب متحد شده و داعش را طرد کنند.
باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه۱۲ دسامبر در پیام هفتگی خود گفت کلیسا‌ها و کنیسه‌ها دست به سوی مساجد دراز می‌کنند تا یادمان باشد که همه فرزندان خدا هستیم.
مسلمانان ، مسیحیان و یهودیان شهر سن برناردینو کالیفرنیا جمعه شب برای دعا و یادبود قربانیان تیراندازی مرگبار در مرکز بهداشت این شهر که ۱۴ کشته و ۲۲ زخمی بر جای گذاشت، در مسجد این شهر گرد هم آمدند. عاملان تیراندازی در این مرکز، یک زوج مسلمان معرفی شدند.
فوزی راوی ، مسلمان اهل سن برناردینو این مراسم را یادبودی برای کشته شدگان تیراندازی و تلاشی برای التیام خواند.
اوباما در پیام اخیر خود از مردم آمریکا خواست هشیار باشند و تبعیض و تعصب را در همه اشکالش طرد کنند.
او گفت:”تروریست‌ها مانند داعش ، سعی می‌کنند بین ما تفرقه بیاندازند. این گونه است که آنها ترس ایجاد می‌کنند. این گونه است که عضوگیری می‌کنند. همانگونه که مسلمانان در سراسر جهان باید هر گونه تفسیر انحرافی از اسلام را رد کنند، همه ما هم باید تعصب را، به همه اشکالش طرد کنیم.”
باراک اوباما همچنین در پیام هفتگی خود گفت که روز دوشنبه آینده به پنتاگون و در اواخر هفته جاری به مرکز ملی ضد تروریسم خواهد رفت تا با بررسی اقدامات جاری، اقدامات لازم بعدی برای جنگ با داعش را تعیین کند.
آقای اوباما در این پیام مردم آمریکا را مطلع کرد که وزارت امنیت داخلی سطح هشدارهای امنیتی را بررسی خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که مردم این کشور اطلاعات لازم را دریافت کنند و بتوانند با هشیاری، گام های لازم را برای امنیت جامعه بردارند.
آتش سوزی در یک مسجد
کمتر از یک هفته پس از تیراندازی مرگبار در شهر سن برناردینو، مسجدی در ۱۲۵ کیلومتری این شهر آتش گرفت. در این آتش‌سوزی که لحظاتی قبل از نماز رخ داد، هیچکس آسیب ندید.
مقام‌های محلی احتمال می‌دهند ، این آتش‌سوزی عمدی باشد. اداره آگاهی فدرال آمریکا، اف بی آی، و اداره فدرال رسیدگی به جرائم ناشی از مصرف مشروبات الکلی، تنباکو، اسلحه و مواد منفجره، تحقیقات درباره این آتش سوزی را آغاز کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر