۱۳۹۴ دی ۱۰, پنجشنبه

بت کلیا هم بصدا در آمد؛ اگر ما (مسیحیان) کافریم چرا در مجلس حضور داریم؟

بت کلیا هم بصدا در آمد؛ اگر ما (مسیحیان) کافریم چرا در مجلس حضور داریم؟

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی که از عاملین پشت پرده بستن کلیساهای فارسی زبان توسط مقامات امنیتی است سرانجام از سیستم دولتی و قوانین تبیعض آمیز جمهوری اسلامی علیه اقلیت های دینی بویژه مسیحیان لب به اعتراض و سخن گشود.
یوناتن بت‌کلیا نماینده آشوریان و کلدانیان ایران در مجلس شورای اسلامی
به گزارش «محبت نیوز» یوناتن بت‌کلیا، نماینده آشوریان و کلدانیان ایران در مجلس شورای اسلامی، ضمن انتقاد از محدودیت‌های اقلیت‌های دینی از «تصرف غاصبانه زمین متعلق به کلیسای کاتولیک آشوری کلدانی» در تهران، از سوی «گروهی در لوای هیات مذهبی و به بهانه تاسیس و بنای حسینیه» خبر داده است.
بت‌کلیا در گفت‌وگو با شماره روز چهارشنبه ۹ دی روزنامه شرق، گفته است: «قریب به دو سال است که گروهی در لوای هیات مذهبی، به بهانه تاسیس و بنای حسینیه، زمین متعلق به کلیسای کاتولیک آشوری کلدانی در خیابان پاتریس لومومبای تهران را به صورت غیر قانونی تصرف کرده‌اند و با وجود مراجعات مکرر و بررسی متعدد مسئولان، به تصرفات غاصبانه خود ادامه داده و ادعای دین‌داری هم می‌کنند».
نماینده آشوریان و کلدانیان در مجلس شورای اسلامی افزوده که با علی یونسی، دستیار ویژه رییس جمهوری ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، نیز درباره این مشکل صحبت کرده اما  یونسی گفته است که «کاری از دستش بر نمی‌آید».
آقای بت‌کلیا توضیح بیشتری درباره این «هیات مذهبی» نداده که به گفته او زمین کلیسای آشوریان را تصرف کرده است.
اما آن‌گونه که روزنامه شرق نوشته، نماینده آشوریان و کلدانیان در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با این روزنامه از تبعیض‌ها علیه اقلیت‌های دینی در ایران انتقاد کرده است.
بت‌کلیا از جمله به ماده ۸۸۱ قانون مدنی ایران که بر اساس آن «کافر از مسلم ارث نمی‌برد» اشاره کرده و گفته است: «سال‌هاست که ما شاهد هستیم در برخی از خانواده‌های اقلیت‌های دینی، یکی از فرزندان اعلام می‌کند مسلمان شده و به این ترتیب، ارثیه پدری را کاملن تصاحب می‌کند و با استناد به این ماده، هیچ سهمی هم به خواهر و برادر و مادرش داده نمی‌شود. این در حالی ‌است که خیلی از این افراد اعتقادی هم به دین اسلام ندارند و فقط با استفاده از این امکان قانونی، ثروت خانوادگی را تصاحب می‌کنند و بعد هم از کشور خارج می‌شوند».
سخنان یوناتن بت‌کلیا درباره غصب زمین یک کلیسا توسط هیاتی مذهبی در حالی بیان شده که او در مصاحبه‌ای با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در اسفند ۱۳۹۲ گفته بود: «وجود کلیساهای متعدد در ایران و حتی در دورافتاده‌ترین روستا‌ها و حراست برخی از آن‌ها توسط برادران مسلمان نشانه برخورداری کامل اقلیت‌های دینی ایران از آزادی و امنیت است».
نماینده آشوریان و کلدانیان ایران در مجلس شورای اسلامی این پرسش را طرح کرده است که «اگر ما کافریم، در این مجلس چکار می‌کنیم؟»
یوناتن بت کلیا هم بصدا در آمد …
«یوناتن بت‌کلیا» نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی که از عاملین پشت پرده بستن کلیساهای فارسی زبان توسط مقامات امنیتی است سرانجام از سیستم دولتی و قوانین تبیعض آمیز جمهوری اسلامی علیه اقلیت های دینی بویژه مسیحیان لب به اعتراض و سخن گشود.
«یوناتن بت کلیا» که به اعتقاد منتقدین از جمله نمایندگان (دائمی !) آشوریان در مجلس شورای اسلامی حکومت مذهبی ایران است، سوابق وی نشان داده که همکاری تنگاتنگی به ویژه در سالهای اخیر با وزارت اطلاعات داشته و در نتیجه همین همکاری‌ها توانسته از قدرت و نفوذ خود استفاده کرده و بسیاری از کشیشان آشوری و ارمنی را با تهدید متقاعد سازد که تا از ورود نوکیشان و مسیحیان فارسی زبان جلوگیری کنند. بی شک عامل و پشت پرده به تعطیلی کشاندن کلیساهای فارسی زبان در ایران کسی جز او نیست .
بت کلیا معتقد است مطلقن نباید مسیحیان ایران فعالیتهای بشارتی و تبلیغی داشته باشند، بر همین اساس با دادن اطلاعات به نهادهای امنیتی که از طریق عوامل خود در کلیساهای انجیلی تهران به دست می آورد ، برای تعطیلی یا غیر فعال کردن این کلیساها خط دهی می کرد. وی پس از بستن برخی کلیساهای آشوری در کشور از چندی پیش بر نفوذش در درون کلیساهای پروتستان افزود، به گونه ایی که این فرد نقش بسزایی در تعطیلی کلیسای جماعت ربانی مرکز در تهران داشته است .
این نماینده همچنین در فشار آوردن برای برکناری کشیشان و تعطیل کردن جلسات کلیساهای آشوری شهر آرای تهران، ارومیه و نیز کرمانشاه که درهایشان بر روی هموطنان مسیحی فارسی زبان باز بود، نشان داده است که در همکاری با مقامات امنیتی کشور و اطلاعات سپاه پاسداران بسیار ماهر و کار آمد عمل کرده است.
وی بارها در تریبونها و رسانه های خبری وابسته به حکومت از جمله خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسدارن گفته بود: «اقلیت‌های دینی رسمی کشور نه تنها هیچ مشکلی از نظر برگزاری آداب مذهبی خود ندارند، بلکه قانون اساسی کشور امتیازاتی برای آن‌ها از جنبه‌های گوناگون از جمله حقوق شهروندی و حقوق دینی مذهبی در نظر گرفته است».
وی گاهن در سفرهای محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی به عنوان سمبل و نماینده جامعه اقلیت مسیحیان ایران، در اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل، وی را همراهی می کرده  تا تکمیل کننده ویترین آزادی‌های ظاهری حکومت باشد.
بت کلیا که عضو هیئت حقوق بشر جمهوری اسلامی نیز می باشد در اولین اجلاس سالانه شورای حقوق بشر ملل متحد در ژنو ادعا کرد: «در ایران هیچ مشکلی برای اقلیتها ی مذهبی به ویژه مسیحیان وجود ندارد و هرآنچه از نقض حقوق مسیحیان در ایران گفته میشود نادرست است!»
این در حالی است که وی مدتی پیش پرده های خیال را از جلوی چشمانش به کناری زد و لب به اعتراض از وضعیت آشوریان و اقلیت های مذهبی در ایران نمود !
به گزارش خبرگزاری ایسنا ، یوناتن بت‌کلیا چندی پیش در نطقی که در جلسه علنی مجلس ایران داشت، از عزت‌الله ضرغامی رئیس وقت صدا و سیما خواسته بود که جلوی تکرار توهین‌ها به اقلیت‌های مذهبی را بگیرد. بت‌کلیا گفت: مسئولان اجرایی از استخدام آشوریان خودداری می‌کنند و برخورد سلیقه‌ای برخی مسئولان اجرایی باعث مهاجرت آشوریان می شود که در تنگنای اقتصادی قرار دارند. او با اشاره به قانون معافیت اماکن مذهبی از پرداخت حق آب و برق، گفت: « متأسفانه این قانون در مورد اماکن مذهبی آشوریان اجرا نشده است.
این نماینده اقلیت آشوری مجلس که پیش از این مدعی شده بود که «مسیحیان آشوری در ایران با آزادی و آسایش کامل در کنار برادران مسلمان خود زندگی می‌کنند و ضمن آزادی در انجام مراسم مذهبی نیز آزاد می باشند به چاپ کتابهایی در داخل ایران  اشاره داشته که ادیان الهی (مسیحیان ایران ) را مورد توهین قرار داده است، وی  از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که خود متولی انتشار اینگونه کتابهاست خواسته بود که در این باره اقدامی کند ! بت کلیا همچنین گفته بود در مورد وضعیت مسیحیان آشوری، «نامه‌نگاری‌های متعدد» با رئیس قوه قضاییه ایران داشته است اما به گفته او تاکنون هیچ پاسخی به این مکاتبات داده نشد.
در سال‌های اخیر فشارها بر کلیساهای ایران افزایش یافته و مسیحیان بویژه نوکیشان مسیحی  به شدت سرکوب شده‌اند. قوانین و رفتار جمهوری اسلامی با اقلیت‌های دینی و مذهبی در ایران همواره با واکنش منفی دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی روبرو شده هرچند تهران با رد تمام این انتقادات، می‌گوید که اقلیت‌های دینی و مذهبی با آزادی کامل در ایران زندگی می‌کنند.
« به دلیل طولانی شدن و اهمیت این مطلب بزودی مطلبی در خصوص -پروژه تعطیلی کلیساها و اراضی و ساختمان‌های گران قیمت کلیسا- در همین ارتباط در محبت نیوز منتشر خواهد شد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر