۱۳۹۴ آذر ۲۸, شنبه

حج را به ما واگذار کنید؛ صد میلیون حاجی را مدیریت می‌کنیم !؟

حج را به ما واگذار کنید؛ صد میلیون حاجی را مدیریت می‌کنیم !؟

نوری همدانی در سخنانی ناسازگار با عقل و منطق، گفت: ما به عربستان سعودی اعلام می کنیم که شما اداره مکه مکرمه را به ما بسپارید.
به گزارش «محبت نیوز» یک مرجع تقلید محافظه کار با انتقاد از عربستان به علت ناتوانی از اداره سه میلیون انسان در مکه، خواستار واگذاری امور حج به ایران شد و ادعا کرد که ایران می تواند صد میلیون حاجی را در مکه مدیریت کند.
آیت الله نوری همدانی که برخلاف شأن مرجعیت در سال ۸۸ با ساختن شعار «خامنه ای کوثر است، دشمن او ابتر است» تلاش کرد تعهد و پایبندی خود را به رهبری نشان دهد، این بار در سخنانی ناسازگار با عقل و منطق، گفت: ما به عربستان سعودی اعلام می کنیم که شما اداره مکه را به ما بسپارید و ما ۱۰۰ میلیون انسان را در آن اداره می کنیم.
به گزارش کلمه، سخنان این مرجع تقلید در خبرگزاری رسمی حوزه منتشر شده و از این رو احتمال تحریف یا تکذیب آن کم است. با این حال مشخص نیست ایشان چگونه می خواهد در شهر دو میلیون نفری مکه، صد میلیون نفر را جای دهد !!!
پیش از این برخی روحانیون عوام پسند، تلاش کرده بودند راهپیمایی شیعیان به مقصد کربلا در ایام اربعین را با مراسم حج مقایسه کنند و از این طریق عربستان را زیر سوال ببرند. اما تاکنون کسی در اندازه مرجعیت چنین مقایسه ای را مطرح نکرده بود.
نوری همدانی در حالی گفته «هیچ قدرتی نمی تواند در یک نقطه، بیست و چند میلیون انسان را جمع کند» که در گزارش های دولت عراق و ایران عددهای به مراتب کمتری در این زمینه اعلام می شود و همین جمعیت هم در هیچ زمانی یکجا جمع نمی شوند، بلکه در طول چند روز در حال رفت و برگشت هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر