۱۳۹۴ آذر ۲۹, یکشنبه

پیشنهاد منع پوشیه زنان مسلمان برای جلوگیری از حملات انتحاری

پیشنهاد منع پوشیه زنان مسلمان برای جلوگیری از حملات انتحاری

به کشورهای غرب آفریقا توصیه شده است به منظور مقابله با حملات انتحاری، استفاده زنان مسلمان از پوشیه را ممنوع کنند.
به گزارش «محبت نیوز» رئیس کمیسیون جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا – اکواس – در نشست دو روزه رهبران این کشورها که در ابوجا، پایتخت نیجریه برگزار شده به آنان توصیه کرد “در زمینه ممنوعیت این نوع پوشش اقدام کنند زیرا امکان تشخیص هویت زنان را به ماموران امنیتی نمی دهد.”
گروه اسلامگرای بوکو حرام از ماه ژوئیه سال جاری که در برابر حملات سنگین ارتش نیجریه ناگزیر شده است از بخش هایی از اراضی تحت تصرف خود عقب نشینی کند، بارها دختران و زنان جوان را برای بمب گذاری انتحاری به کار گرفته است. آنان مواد منفجره را زیر پوشش گشاد خود پنهان می کنند و صورت خود را با روبنده یا پوشیه می پوشانند و به این ترتیب، ماموران نمی توانند چهره آنان را تشخیص دهند. هدف این گروه سرنگونی حکومت نیجریه و استقرار نظام اسلامی و اجرای قوانین شریعت در این کشور است.
بوکو حرام در شماری از کشورهای منطقه فعالیت دارد و به خصوص از این روش برای اجرای حملات انتحاری در کشورهای کامرون، چاد و نیجر، استفاده کرده بود. این کشورها پوشیه را ممنوع کرده اند.
تا پیش از این، عملیات بوکو حرام، که یک گروه اسلامگرای سنی است، بیشتر شامل حمله به روستاها، قتل یا ربودن روستائیان و غارت اموال آنان بود اما با شدت گرفتن عملیات ارتش نیجریه، به حملات انتحاری روی آورده است.
رئیس کمیسیون اکواس گفته است که برخی پوشش ها باعث دشواری در شناسایی افراد می شود و اقدامات جاری در زمینه حفاظت از جان و مال شهروندان را با مشکلات فراوان مواجه می سازد.
حدود یک سوم از بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان جهان در آفریقا سکونت دارند و به خصوص اکثر ساکنان مناطق شمالی این قاره مسلمان هستند.
در ماه مه سال جاری، جمهوری کنگو نخستین کشور آفریقایی بود که استفاده از پوشیه را ممنوع کرد و پس از آن، دولت های کامرون و چاد هم تصمیمات مشابهی را به اجرا گذاشتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر