۱۳۹۴ آذر ۱۸, چهارشنبه

اعلام نامگذاری سال جدید توسط پاپ فرانسیس


اعلام نامگذاری سال جدید توسط پاپ فرانسیس


پاپ گفت عبور از در مقدس به معنای کشف دوباره مهربانی بی پایان پدر است که از همه استقبال می کند و شخصن به دیدار هر یک از آنها می رود.
به گزارش «محبت نیوز» رهبر کاتولیک‌های جهان روز سه شنبه طی مراسمی با صدور فرمانی به قدمت چند قرن، “دروازه مقدس” کلیسای جامع سن پیتر را به نشان شروع یک سال مخصوص گشود و کلیسای کاتولیک را به دستیابی به جهان مدرن فراخواند.
سالی که پاپ آغاز کرد سال “بخشش الهی” است. او پیش از آن که درهای بزرگ برنزی کلیسای جامع سن پیتر – موسوم به “در مقدس” – را باز کند، نیایش کوتاه تشریفاتی “درهای عدالت را به روی من بگشا” را خواند.
پاپ فرانسیس برای حدود دو دقیقه در درگاه کلیسا مکث کرد و دعا خواند، و سپس از در مقدس که نماد ورود به رستگاری است عبور کرد.
انتظار می‌رود میلیون ها نفر از مسحیان کاتولیک سراسر جهان طی ماه های آینده از این در عبور کنند.
به گفته صدای امریکا، کاردینال ها، اسقف ها، شخصیت ها و هزاران زائری که در بامداد یک روز سرد و بارانی پائیزی با عبور از بازرسی های امنیتی خود را به میدان سن پیتر رسانده بودند، پاپ را در محوطه بیرونی کلیسا و در طول مسیر به سوی در مقدس همراهی کردند.
پاپ بندیکت شانزدهم رهبر پیشین کاتولیک های جهان نیز در این مراسم حضور داشت.
خیابان های منتهی به واتیکان به روی خودروهای عبوری بسته شده بود و صدها مامور پلیس در خیابان های اطراف، و نیز در جاذبه های گردشگری در مرکز رم گشت می زدند.
پاپ در سخنانی پیش از آغاز مراسم گفت “عبور از در مقدس به معنای کشف دوباره مهربانی بی پایان پدر است که از همه استقبال می کند و شخصن به دیدار هر یک از آنها می رود.”
رهبر کاتولیک های جهان در ادامه گفت سال “بخشش الهی سالی خواهد بود که در آن بیشتر به مهربانی و شفقت خداوند ایمان می‌آوریم.”
این سال توسط پاپ اعلام می‌شود و سال ویژه آمرزش گناهان و بخشش است. آخرین بار در سال ۲۰۰۰ میلادی، پاپ ژان پل دوم اعلام سال ویژه بخشش الهی کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر