۱۳۹۴ آذر ۲۱, شنبه

احتمال اخراج ۲۷ تن از مسیحیان عراقی از امریکا

احتمال اخراج ۲۷ تن از مسیحیان عراقی از امریکا

در حالیکه دولت ایالات متحده طی ماههای گذشته تاکنون به بسیاری از پناهجویان عمدتن مسلمان سوری خوشامد گفته است، اما جمعی از مسیحیان عراقی در خطر اخراج از این کشور قرار دارند.
به گزارش «محبت نیوز» بیش از ٢٧ از مسیحیان عراقی که از راه مکزیک خود را به ایالت متحده آمریکا رسانده بودند در خطر دیپورت به عراق قرار دارند. به اعتقاد مقامات اداره مهاجرت ایالات متحده دولت عراق توانایی برقراری امنیت برای مسیحیان عراقی را دارد.
به گفته خبرگزاری انگلیسی زبان “کریستین هدلاینز”، در حالیکه نیروهای گروه تروریستی دولت اسلامی “داعش” تا ۶٠ کیلومتری شهر بغداد پیش رفته اند، اداره مهاجرت ایالات متحده بر توانایی ارتش عراق مبنی بر برقراری امنیت در این کشور برای مسیحیان عراقی تأکید می کند.
نیروهای گروه تروریستی دولت اسلامی بارها دشمنی خویش با مسیحیان را اعلام کرده اند.
با اینحال ٢٧ مسیحی عراقی در خطر دیپورت از ایالات متحده قرار دارند.
یکی از مقامات کلیسای کاتولیک آمریکا با انتقاد از عملکرد تبعیض آمیز دولت آمریکا خواستار ارائه توضیحات بیشتر از سوی اداره مهاجرت شد. به گفته وی، این بسیار عجیب به نظر می رسد که مقامات دولتی درخواست پناهندگی این افراد را رد کرده اند.
آندرو مک کارتی، مدیر سابق اداره مهاجرت شهر نیویورک نیز می گوید پرواضح است که مسیحیان در خاورمیانه در معرض نسل کشی قرار دارند. به گفته آقای مک کارتی رفتار اداره مهاجرت در برخورد با این موضوع بسیار ناشیانه است.
این در حالیست که دولت های غربی تاکنون هزاران پناهجوی عمدتن مسلمان را پذیرفته اند.
چندی پیش نیز رئیس جمهور وعده پذیرش بیش از ١٠٠٠٠ پناهجوی سوری را داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر