۱۳۹۴ خرداد ۴, دوشنبه

اعتراف مسولین به ورود مواد مخدر به مدارس ایران

اعتراف مسولین به ورود مواد مخدر به مدارس ایران

سخنان استاندار تهران که از ناتوانی سیستم پلیسی ایران خبر می دهد در حالی مطرح می شود که سیستم های اطلاعاتی در کنترل مبارزات مردمی و مدنی با قدرت تمام وارد صحنه های مبارزه با مردم شده و در کمترین زمان ممکن عاملین را شناسایی و مهار می کنند.
/ مهرداد مقدسی
«محبت نیوز»  – سید حسین‌ هاشمی، استاندار تهران در هفدهمین همایش خیرین مدرسه‌ساز، با اعتراف به ورود مواد مخدر به مدارس و عدم توانایی مسولین در کنترل این بلای خانمانسوز، با پیشنهاد گرفتن کمک مالی از خیرین مدرسه ساز گفت: “درحال‌حاضر موادمخدر به مدارس ورود کرده و آموزش‌وپرورش با وجود تمامی اقدامات خوبی که برای جلوگیری از این آسیب انجام داده اما بودجه و امکانات کافی برای مقابله با این بلا را نداشته و باید در این حوزه نیز خیرین به آموزش‌وپرورش کمک کنند.”
این سخنان هاشمی که از ناتوانی سیستم پلیسی ایران خبر می دهد در حالی مطرح می شود که سیستم های اطلاعاتی با صرف بودجه های میلیاردی و بکار بردن نیروی انسانی بسیار در کنترل مبارزات مردمی و مدنی با قدرت تمام وارد صحنه های مبارزه با مردم شده و در کمترین زمان ممکن عاملین را شناسایی و مهار می کنند. به عنوان نمونه می توان از دستگیری تهیه کنندگان موزیک ویدیوهای ایرانی و یا دستگیری و حتی شکنجه شدن اخیر معترضین به کشته شدن پرسنل هتل جهانگردی در مهاباد همچنین بازداشت فوری رهبران اعتصابی کارخانه های تولیدی و معلمین معترض و یا دستگیری خادمان و اعضا کلیساهای خانگی و اقلیت های مذهبی را نام برد.
ابراز نگرانی مسولین کلان شهری چون تهران، از سوی این مقامات با استناد به آمار و ارقام صورت گرفته و می توان نتیجه گرفت که جمهوری اسلامی که خود را پرچمدار حفاظت و دلسوزی از جوانان در دنیا می داند و حتی علی خامنه ای رهبر مذهبی ایران به این سبب مبادرت به نامه نگاری برای جوانان سراسر دنیا می نماید در ساده ترین راه های بهینه سازی آموزش در میان نوجوانان و جوانان خود درمانده است.
پیش از این دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در نشستی خبری، آمار دانش‌آموزانی که تجربه مصرف شیشه داشته‌اند را ۴/ ۰ ‌درصد اعلام کرد. در آمارهای پراکنده دیگری که به نقل از مسولان و متصدیان حوزه موادمخدر و روزنامه های کثیر الانتشار ایران از جمله فرهیختگان و سلامت نیوز اعلام و منتشر شده آمار دانش‌آموزان معتاد بین ۵/ ۰ تا ۱/۱ ‌درصد می باشند.
هاشمی استاندار تهران بزرگ، همچنین با تاکید بر اینکه تهران پیشانی نظام است و این پیشانی نباید کدر باشد، گفت: “در استان تهران و شهرستان بهارستان تراکم جمعیت در هر کیلومتر مربع هفت هزار و ۸۰۰ نفر است و با وجود چنین تراکم بالای جمعیتی در استان تهران نیاز به کمک خیرین مدرسه‌ساز به شدت ملموس است”.
پرداختن رسانه های اجتماعی ایران به این مورد نیز از عمق فاجعه ای که در حال وقوع است خبر می دهد. روزنامه شهروند، با اشاره به مطلب یاد شده نوشت:” این نخستین‌بار نیست که مسولان دولتی از مصرف موادمخدر درمیان دانش‌آموزان ایرانی ابراز نگرانی می‌کنند اما نخستین‌بار است که یک مقام دولتی از خیران می‌خواهد بخشی از کمک‌هایشان برای مدرسه‌سازی را در اختیار آموزش‌وپرورش قرار دهند تا بتواند از محل این کمک‌ها با ورود موادمخدر به مدارس مقابله کند”.
براساس آمار ارایه شده مسولین آموزش و پرورش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بودجه برای پیشگیری از اعتیاد دانش‌آموزان نیاز می باشد. با تمام برنامه و بودجه‌ای که آموزش و پرورش برای پیشگیری از اعتیاد در نظر گرفته است علیرضا جزینی، قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌گوید: “شیوع پدیده اعتیاد در میان دانش‌آموزان بسیار نگران‌کننده است و توقع ما در حوزه آموزش و پرورش بیش از این است؛ زیرا مدیران و معلمان مدارس در موضوع آگاه‌سازی حرف اول را می‌زنند”.
این نیاز اقتصادی در ایران در حالی از سوی مسولین بلند پایه مطرح می شود که دولت جمهوری اسلامی با صرف هزینه های سرسام آور در جنگ های منطقه ای مانند یمن، عراق و لبنان شرکت غیر مستقیم دارد و میلیاردها دلار صرف تاسیس نیروگاه های هسته ای نموده که در نهایت بلا استفاده خواهند ماند و همچنین چند سال است که در دوره های زمانی زیر یکسال از اختلاس های ملییاردی فراوان توسط مسولین بلند پایه خود خبر می دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر