۱۳۹۴ اردیبهشت ۲۹, سه‌شنبه

«جستجوی خانه‌به‌خانه» شبه‌نظامیان خلافت اسلامی در شهر رمادی

«جستجوی خانه‌به‌خانه» شبه‌نظامیان خلافت اسلامی در شهر رمادی

اعضای حکومت اسلامی در رمادی
اعضای گروه خلافت اسلامی یک روز پس از تصرف کامل شهر رمادی، مرکز استان انبار، برای یافتن نیروهای ارتش و پلیس عراق جستجوی خانه به خانه را در این شهر آغاز کرده‌اند.
 
خبرگزاری آسوشیتدپرس روز دوشنبه ۲۸ اردیبهشت گزارش داد که نیروهای خلافت اسلامی یا داعش، جنازه قربانیان درگیری‌های اخیر در این شهر را به درون رود فرات می‌اندازند.
 
به گفته دولت عراق، در درگیری‌هایی که از روز جمعه برای تصرف شهر رمادی شدت گرفت، حدود ۵۰۰ سرباز و شهروند عراقی کشته شدند.
 
فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل متحد، گفته که در روزهای اخیر شش هزار و ۵۰۰ خانواده از شهر گریخته‌اند.
 
رمادی تقریبا ۸۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و تصرف آن بزرگترین پیروزی برای داعش در ماه‌های اخیر و بزرگترین شکست برای دولت حیدر العبادی، نخست وزیر عراق است که شبه‌نظامیان شیعه را برای بازپس‌گیری این شهر به یک پایگاه نظامی اطراف آن اعزام کرده است.
رویترز می‌گوید که حدود ۳۰۰۰ شبه‌نظامی شیعه روز دوشنبه به یک پایگاه نظامی نزدیک این شهر وارد شدند تا در عملیات آزادسازی مجدد آن مشارکت داشته باشند.
 
اما این گزارش به نقل از شاهدان عینی و یک افسر نظامی گفته که نیروهای داعش با خودروهای جنگی به سمت این پایگاه نظامی حرکت کرده‌اند.
 
مقام‌های ایالات متحده آمریکا نیز روز دوشنبه اعلام کردند که واشینگتن همراه با متحدانش در ائتلاف بین‌المللی، برای بازپس‌گیری شهر رمادی از دست گروه حکومت اسلامی به دولت عراق کمک می‌کند.
 
به گزارش خبرگزاری رویترز، اریک شولتز، سخنگوی کاخ سفید گفته است: «نمی‌توان منکر شد که این {سقوط رمادی} یک شکست است اما نمی‌توان هم منکر شد که ما برای بازپس‌گیری رمادی به عراقی‌ها کمک می‌کنیم».
 
آقای شولتز افزوده که آمریکا اعتقاد دارد «نیروهای عراقی این توان را دارند تا با پشتیبانی نیروهای ائتلاف، کنترل کامل رمادی را پس بگیرند».
 
آمریکا رهبری ائتلافی بین‌المللی که در سوریه و عراق به مواضع و نیروهای داعش حمله می‌کند، بر عهده دارد اما این ائتلاف تاکنون از اعزام سرباز پیاده به درگیری‌ها خودداری کرده است.
 
مقام‌های آمریکایی می‌گویند که باراک اوباما، رییس جمهوری ایالات متحده فعلا تصمیم به تغییر این استراتژی ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر